Annons:
Etikettutställning
Läst 2338 ggr
NatasjaHemby
2016-02-04 12:45

MIN utställning Kristianstad 27-28/2

Är det någon mer här inne som ska till MIN kattklubbs utställning i Kristianstad? Jag har anmält Thetis (S*Carlitos Hild OSH f 02 21) till söndagen och det blir första utställningen för oss alla. Thetis har varit med på Kattens Dag tidigare, så hon har ju testat det där med utställningsbur och så, men jag har aldrig fått en bedömning på henne.

Om någon skulle kunna tänka sig att guida oss förvirrade nybörjare lite så hade vi varit väldigt tacksamma. Är det dessutom någon som åker från Malmö och kan tänka sig att samåka så hade det varit ännu mer fantastiskt!

SE*Simbelmynes

Annons:
[SEQJOUZ]
2016-02-04 13:44
#1

Tyvärr har jag inga katter att ställa men kommer åka med min sparade hona Cherokee när hon blir 4 månader och funderar på Malmö?

NatasjaHemby
2016-02-04 13:55
#2

I Malmö ska jag ställa båda Vesta och Thetis på söndagen 🙂 Förhoppningsvis även alla bebisarna (individuellt och i kullklass) om jag hinner anmäla dem trots att SVERAKs kullregistrering är stängd just nu.

SE*Simbelmynes

[SEQJOUZ]
2016-02-04 15:46
#3

Och jag ställer nog på lördagen så jag kan åka samma dag och har en dag kvar för vila 😊

Truffles
2016-02-04 19:38
#4

Min allra första utställning var verkligen ett tillfälle att lära sådant jag inte hade en aning om. Tips; Leta reda på din domares bord. Där sitter lappen med alla katter, i ordning, som hen ska döma under dagen. Köp ett program så har du koll på hur många katter det är i varje ras/färg han dömer - då får du ett hum om när det är er tur. Det är nog det jag varit mest orolig för - att komma försent fram till domaren med katten. :-D
Lyssna noga på domaren - för det kan vara svåååårt att tyda deras kråkfötter på bedömningssedeln efteråt. ;-)

Preppråd har jag inga, men jag ser att många torkar av sina OSH:ar med sämskskinn strax före bedömningen. Antar att det tar bort lite lösa hår samtidigt som det ger glans(?).

Lycka till och ha roligt!

//Anna

"Cats always know whether people like or dislike them. They do not always care enough to do anything about it." Winifred Carrire

[SEQJOUZ]
2016-02-04 20:44
#5

Ett tips till är att du kontaktar din klubb och hör om ngn hos dem kan hjälpa, visa o förklara för dig…hade du varit fär på lördagen hade jag självklart hjälpt dig 😊😉

NatasjaHemby
2016-02-04 20:47
#6

#4 Hör man domaren även på utställningar där katten bärs av assistent? Har fått för mig att jag hört lite klagomål om det tidigare, att man inte får höra sin egen katts kritik. Själv är jag nog mest glad att inte behöva visa Thetis på hennes första utställning, för hon har en tendens att trivas allra bäst med nya människor 😛

Preppen har jag nog rätt bra koll på, men allt som händer på själva dagen känns lite läskigt. Speciellt, som du säger, att veta när det är vår tur! Hoppas på att få svar från någon som vi kan haka på lite grand under dagen.

SE*Simbelmynes

Annons:
[SEQJOUZ]
2016-02-04 21:05
#7

Du kan ställa dig lite vid sidan om inte för nära så hör du vad domaren säger. Blir du osäker när din katt ska upp så fråga assistenten d gör jag ibland. Gör som Truffles säger och kolla ordningen hos domaren så fort du packat upp o in din katt för ibland flyttar dem om ordningen 😉 det kommer finnas nån som hjälper dig, dem flesta är trevliga och rara 💜

Carlitos
2016-02-05 11:42
#8

Ja, det kan vara rörigt ibland. Men när lappen kommer upp i buren till min katt brukar jag gå och hämta katten. Har han i famnen tills det närmar sig, då sätter jag in i buren bakom domaren, för att dem inte ska behöva sitta där själva så länge :) sen står jag med fram lite åt sidan och lyssnar. Hade tänkt att jag skulle anmäla Shadow och Toby, men har inte hunnit. Se om jag hinner ikväll. Annars är det inte omöjligt att jag kan komma och hålla dig sällskap med Thetis :) Är så klart spänd på vad domaren säger om henne 😉

NatasjaHemby
2016-02-05 11:50
#9

Åh, hoppas att du kan komma då Carolin! Dels hade det varit jättekul med sällskap och lite hjälp och dels hade det varit kul att få se dina grabbar igen 🙂

SE*Simbelmynes

Carlitos
2016-02-05 11:54
#10

Japp absolut! Vi får se om det blir med, eller utan grabbar 😉 Vi hörs av innan 🙂

Mewz
2016-02-08 10:10
#11

Det kommer finnas massa hjälpsamma människor på plats, bla jag 🤪

Skämt åsido, även om jag jobbar så kommer jag säkerligen kunna supporta. Man brukar oftast höra rätt bra vad domarna säger, men stå inte vid bordet när det är assistentburet. Sen är det ju så att vissa pratar mer än andra.

#8 Inte sitta framför domaren med katten i knät dock, brukar inte vara ok,

Real stupidity beats artificial intelligence every time

Carlitos
2016-02-09 07:46
#12

#11 bra att veta :) brukar dock stå längre bak å smyga ;D

Carlitos
2016-02-09 07:48
#13

Tar gärna emot fler tips, då jag själv bara ställer lite då å då :)

Annons:
Upp till toppen
Annons: