Annons:
Etikettomplacering
Läst 2769 ggr
Abovos
2015-12-07 21:02

Selma söker nytt hem

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Selmaaka LV* La Lune Dór Xena(OSH n), född 2013-11-04, behöver ett nytt hem.

Länge var min dröm att få en solid svart oriental i mitt hem. Drömmen gick i uppfyllelse när jag våren 2014 hämtade Selma i Lettland. Lekfull, kelen, pratsjuk och underbart vacker så fångade hon mitt hjärta. Min förhoppning var att kunna få någon kull ungar efter henne och inte minst att hon skulle bli en i gänget med mina andra katter. 

Med tiden har det dock visat sig att Selma inte bara är fantastisk. Man behöver lirka en del med henne vid förändringar och krav. Denna ”känslighet” har gjort att jag har valt att inte försöka ta några ungar efter henne utan har istället kastrerat henne.

Det egentliga problemet vi har här hemma är dock att Selma starkt bidrar till disharmoni i kattgruppen. Hon trivs inte alls tillsammans med Tyra, en av mina andra honkatter. Hon leker och ligger i hög med de övriga katterna men gör oftast utfall mot Tyra så fort hon vill vara med dem eller närmar sig mig.

Med sorg i hjärtat, så inser jag att Selma nog skulle trivas bättre någon annanstans, där hon får vara ”drottning”, tillsammans med:

- en katt, t.ex. en kattunge eller en vänlig och kastrerad hankatt.

 - kattvana och kärleksfulla människor (utan små barn och hundar)som kan ge henne mycket uppmärksamhet och möjligheter till skyddad utevistelse.

Lite ytterligare information om Selma finns på min hemsida www.abovo.n.nu

Vid intresse skicka ett personligt meddelande till mig.

Pris enligt överenskommelse.

Annons:
kalindas
2015-12-07 21:56
#1

Hoppas vackra Selma hittar ett nytt hem.  ❤️

/Elisa

Upp till toppen
Annons: