Annons:
Etikettavelshane
Läst 2930 ggr
NatasjaHemby
12/3/15, 6:52 PM

OSH-hane sökes.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Thetis, eller S*Carlitos Hild som hon heter i stamtavlan, söker dejt till våren. Thetis är född 2015-04-04 och hennes stamtavla finns här: http://stambok.sverak.se/Stambok/Visa/399772

Thetis är en härlig tjej med mycket attityd. Hon är en lååång fröken med en otroligt lång svans. Hennes kavaljer bör ha fin ögonform och riktigt gröna ögon. Plus i kanten om han har något lägre sittande öron och är en katt av lite större modell.

Vi finns i Malmö men kan tänka oss att åka en bit för rätt hane, kanske även till något av våra grannländer. Thetis är PRA-bärare, så hanen måste vara fri. Fler bider på henne finns på https://www.facebook.com/simbelmynes

Kontakta gärna mig via PM eller på hemby@hotmail.com om ni har något tips 😎

SE*Simbelmynes

Annons:
kalindas
12/3/15, 7:35 PM
#1

Lejonhjärtas har sin röda Carl Philip. 
Öronmässigt är han kanske ingen stjärna, men har är en klassiskt snygg  och stor rödtabby hane.  🙂
http://stambok.sverak.se/Stambok/Visa/292839

/Elisa

NatasjaHemby
12/3/15, 8:02 PM
#2

Han är jättefin, men inte riktigt vad jag söker. Sim ligger bakom Thetis (som morfar) och kombinationen Sim + Carl Philip är redan gjord, så jag ser ingen anledning att göra en liknande parning Glad

SE*Simbelmynes

NatasjaHemby
12/3/15, 8:02 PM
#3

Tillägg:  Jag söker en hane som är sparsamt använd då ett av mina främsta avelsmål är att bidra till en breddad avelsbas. Dock gärna en som parat åtminstone en gång tidigare då Thetis är en bestämd dam och jag inte vill att hon ska skrämma slag på en nybörjare Cool

SE*Simbelmynes

kalindas
12/4/15, 8:59 AM
#4

#3
Du har ju Sandvretens i Heberg. Hon har ju ofta snygga katter.

/Elisa

NatasjaHemby
12/5/15, 8:43 PM
#5

Jo, jag har sett dem på SO-gruppens sida, men de eller deras fäder är lite mer använda än vad jag är ute efter. Och ja, jag är kräsen, men hellre ingen parning alls än en parning jag inte känner ger mig eller rasen något. Ska se mig om efter en egen hane så småningom, men etersom Thetis är redo att paras om bara några månader så tänkte jag kolla utbudet först. Ska köra lite detektivarbete efter hanar som är sålda primärt till sällskap, men som kan tänkas lånas ut till någon kull 😎

SE*Simbelmynes

Carlitos
12/5/15, 10:59 PM
#6

Hoppas hoppas du kan hitta någon som passar! Håller tummarna, tycker du gör rätt i att hitta det du söker först och främst! :-)

Annons:
kalindas
12/6/15, 12:23 AM
#7

#5
Den lilavita hanen som finns med här på SiF och finns i kalmartrakten. Han kanske inte är så mycket använd?
Alternativt så kolla om några ungar från detta årets kullar året fortfarande är fertila.

/Elisa

NatasjaHemby
12/6/15, 9:47 AM
#8

#7 Vilken menar du? Hittar en lilavit som finns i Göteborg och heter Darlica's Hurricane Love, är det honom du tänker på?

Ja, som sagt, sällskapshanar som kan tänkas lånas ut till någon kull är vad jag spanar efter mest just nu. Svårt men roligt!

SE*Simbelmynes

NatasjaHemby
12/6/15, 10:29 AM
#10

Aha! De är släkt tyvärr 😕

SE*Simbelmynes

kalindas
12/6/15, 10:33 AM
#11

Ok, synd

/Elisa

Upp till toppen
Annons: