Annons:
Etikettkattprat
Läst 1586 ggr
4barnsmor
2015-09-24 21:04

Administration vid omplacering

Vad behöver man göra vid omplacering av sin katt? Hälsointyg? Flytta över försäkringen? Ägarändring? Etc…

Tar gärna emot all info om hur man går till väga då jag kanske har hittat ett hem till mina katter som behöver omplaceras.

Annons:
kalindas
2015-09-24 22:32
#1

När jag omplacerat mina katter har jag alltid gjort det på foder. Nya ägarna får katten på foder i minst ett år och sen så får de katten eller alternitvt köpa ut katten för en mindre summa. Detta gör jag för att känna mig så trygg det går att katterna får stanna i det hemmet de flyttar till och att risken att de bli Blocketkatter minskar.
Testar att ladda upp dokumentet jag gjort. Funkar inte det så skicka ett PM om du vill ha det.

/Elisa

4barnsmor
2015-09-25 15:00
#2

Tack Kalindas! Det var en bra idé! Det funkade at spara ner avtalet. :-)

/Caroline

(N) Bekmørtnans
2015-09-27 17:46
#3

Hvordan kan en foravtale hindre at katter blir omplassert igjen? Og hva er galt med katter som blir lagt ut på Blocket?

kalindas
2015-09-27 19:11
#4

#3
Det kan inte hindra att de blir omplacerade. Men bor de hos nya ägarna i ett år och all fungerar bra så är risken mindre att de nya ägarna väljer att placera om. 
Ang. Blocket så är det inget fel. Men när man sett samma katter stå till salu i perioder i flera år. Då blir man ledsen…
Min Nannas två systrar, som var väldigt skygga och otrygga katter, blev omplacerade minst sex gånger via blocket. Sista gången jag såg dem så kontaktade jag den nuvarande ägaren och gav henne den del av historien jag kände till. 
Då hade hon bara haft dem i några månader…
Katterna var då fem år gamla. 😕
Jag vet inte vilket val hon gjorde. Men jag hoppas hon stoppade katterna får att flytta ännu en gång…

/Elisa

Upp till toppen
Annons: