Annons:
Etikettfoder
Läst 3354 ggr
[K Hagström]
2015-08-20 09:37

Foder

Hej alla :) Jag har en fråga till er , hur många använder Applaws torrfoder till kissarna ? Och ni som gör det , har ni märkt att dom blivit dålig i halsen typ hostar , harklar , sväljer mer än förut ? Vad rekommenderar ni för torrfoder om jag behöver prova nåt annat ? Av mina 4 kissar så har Dixie mest problem med halsen (varit till vet och fått Metacam för röd och irriterad hals men kraxar fortfarande varje dag men mindre ) Kobra och Knazen små "hostar" ibland . Bara Lucy som inte har problem . Det är inte kattsanden för den har vi haft samma hela tiden .

Annons:
jillan
2015-08-20 09:40
#1

Ger applaws. Inga problem.

carinbrack
2015-08-20 09:51
#2

måste du ha torrfoder då? våtfoder är kanske snällare mot halsen?

kalindas
2015-08-20 10:48
#3

Gör som #2 och ge våtfoder.
Har ni kommit på vad halsproblemen orsakas av?
Be att de tar ett prov i halsen. Kan ju vara virus sås om herpes eller calici som orsakar irritationen. 
Prova antibiotika Ronaxan i en månad och se om det blir bättre.

/Elisa

[K Hagström]
2015-08-20 12:19
#4

Dom får blötmat också men alla vill inte ha det varje gång 🙂 När det gäller Dixie så trodde dom att något hade suttit fast i halsen tex ett grässtrå men det fanns inget när dom kollade henne . Dom sövde och tittade i halsen (en bit) och upp genom näsan .

kalindas
2015-08-20 13:22
#5

#4
Be dom ta prov i halsen. För har alla halsproblem så verkar det ju konstigt.

/Elisa

[K Hagström]
2015-08-20 15:14
#6

Alla har inte sådana problem som Dixie ( och hon har varit till veterinär )utan dom andra "hostar" kanske en gång varannan/var tredje dag  och bara ett eller två host, så jag undrade bara om ni har tips om annat bra torrfoder än Applaws som jag kan prova .Om katterna är sjuka så kollar jag naturligtvis upp det . Hörde något ryckte förr om att några katter börjat småhosta av Applaws det är därför jag ställer frågan om någon i den här gruppen varit med om det 🙂

Annons:
kalindas
2015-08-20 17:14
#7

#6
Ok. 🙂
Det var ingen pik till dej om halsarna. Känner bara till fler hostiga katter inkl. mina egna med snuva i grunden.
Ang. foder så prova Orijen, det är mitt favoritfoder på marknaden.

/Elisa

[K Hagström]
2015-08-20 19:16
#8

#7  Ingen fara , blev inte sur 😃 Tack kanske ska prova Orijen . Vad tror du om James Wellbeloved ?

kalindas
2015-08-20 20:08
#9

#8
Alldeles för lite kött i JW. Men kan fungera på allergiska katter pga en proteinkälla. Men det tror jag även att Taste of the wild har och där är också mer kött.

/Elisa

Upp till toppen
Annons: