Annons:
Etiketthälsa
Läst 2203 ggr
carinbrack
2015-08-18 14:57

Mush hund

Damen i vår djuraffär påstår att mush för hund innehåller samma sak som den för katt, nån som vet om det stämmer?

Annons:
burmamys
2015-08-18 16:30
#1

MUSH för hund innehåller inte hjärta och lever, till skillnad från deras foder för katter. Om du går in på deras hemsida och klickar på en viss "foderpåse" så står innehållet specificerat =)

carinbrack
2015-08-19 08:06
#2

Då skulle man väl kunna köpa den billigare hundmushen och tillsätta hjärta och lever? Nån som testat?

burmamys
2015-08-19 08:54
#3

Låter som en möjlighet, absolut! Också nyfiken om någon testat =)

[SEQJOUZ]
2015-08-19 20:44
#4

Stämmer gott det 😉 det är ganska så nyss much kom för katt i mindre förpackningar och attans mycket dyrare 😯 jag köper ff för hund till mina men ber den duktiga personalen plocka fram den utan grönsaker och fisk…ngn med ben i och en med inälvor och mågra utan ben i…ibland sparar jag äggskal tar bort hinnan inuti o torkar för att sen mala fint i morteln för att blanda i maten även till dräktiga honor så dem får xtra kalcium för sina bärkar o fostrens benstomme o utveckling. Lyssna du på tanten i affären hon är klok 😊

kalindas
2015-08-20 10:46
#5

#4
Blandar du i hjärta? Annars blir det ju inte bra.

/Elisa

[SEQJOUZ]
2015-08-20 21:26
#6

#5, som jag skriver köper jag den med inälvor i den ingår även hjärta så dem får sitt Taurin 😉

Annons:
kalindas
2015-08-21 09:32
#7

#6
Får kolla upp den. :-)

/Elisa

burmamys
2015-08-21 18:54
#8

Sökte nu och hittade två MUSH korvar hos Foderboxen, en "MUSH basic grishjärta" med bara just grishjärta, och en "MUSH basic grisorgan" med hjärta, lunga, lever och njure. Gissar att det är "basic grisorgan" som SEQJOUZ använder? Lyckas inte se hur mycket av vardera organ den innehåller, någon som vet?

NatasjaHemby
2015-08-21 23:46
#9

Mush kattfoder är inte ett helfoder, så att komplettera det är väl ungefär lika krångligt som att komplettera deras hundfoder. Innehållet är däremot inte detsamma, så de ska kompletteras på olika sätt för att kunna ges som helfoder till katt. Mush har också korvar och bullar som bara innehållet en köttsort vardera och som man kan variera eller blanda ihop så att det blir ett helfoder. Samma som att BARFa själv, men något billigare än kött avsett för människor och smidigt med ben som redan är nermalt. Sen ska det komma ett helfoder för katt till hösten och det är ju allra smidigast om man inte vill blanda själv alls :)

SE*Simbelmynes

[SEQJOUZ]
2015-08-22 01:59
#10

Dem är mycket kunniga i affären och harxalktisd hjälpt mig att få ihop rätt mängd och korvar så d blir ett helfoder 😉 Djurmagasinet har jag handlat av 😊

burmamys
2015-08-23 10:48
#11

#9 Ja om det finns korv med enbart lever också, då är det definitivt ett möjligt alternativ för den som vill göra en något billigare röra åt sin katt! 

#10 jättebra att du har så kunnig affärspersonal! Tyvärr finns det flera djuraffärer där personalen inte har så bra koll.

Tänkte det är bra om vi kan hjälpa varandra att kunna erbjuda lite mer ekonomisk BARF? Viktigt dock att komplettera röror med en kycklingvinge eller motsvarande per vecka för att låta katterna använda tänderna ordentligt. 

Efter lite mer surfande på MUSH hemsida hittade jag denna tabell över vad olika foderpåsar och -korvar innehåller, tänkte att den kan vara en liten hjälp på vägen för den som vill testa olika kombinationer?🙂

http://www.mushbarf.com/sv/produkter/mush-barfr-produkternas-sammansattningar

Upp till toppen
Annons: