Annons:
Etikettkattprat
Läst 2481 ggr
yve2
2015-08-08 14:08

SE*Torparkattens Mini Tulipa

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 6
Förhandsgranskning av bild 2 av 6
Förhandsgranskning av bild 3 av 6
Förhandsgranskning av bild 4 av 6
Förhandsgranskning av bild 5 av 6
Förhandsgranskning av bild 6 av 6

Återigen har jag en ny underbart vacker katt från Anna-Lena, SE*Torparkattens Mini Tulipa eller Muschi som hon nummer kallas för.
Det är ju ett tag sedan vi hämtade henne men vi bestämde att hon skulle få bo ihop med sin bror (hos min dotter) och växa på sig lite, innan hon fick flytta hem till mina stora katter.

Men nu har hon bott hemma hos mig i ca 1½ vecka och hon är helt accepterad av alla stora katterna det gick ju fort, killarna gillade henne på engång även om Muschi var lite reserverad till att börja med.
Inte så konstigt eftersom min killar är så stora men det tog ett dygn så var de ok. Det var bara Mysan (S*Yzing's Hypzypyl) som var livrädd för den lilla tjejen, hon vägrade vara i samma rum  hon smög utefter väggarna och lät som ett helt kattslagsmål så fort Muschi rörde på sig. Men efter 2 dygn så kunde inte Mysan motstå att ligga iI myshög och smög in i högen trots att Muschi låg där.

Enda “nackdelen”😉 med denna katt är att hon är mycket rastypisk pratig, nyfiken och klåfingrig. En vetgirig liten läraktig elev som tar efter allt bus som mina stora killar gör.
Men samtidigt världens goaste mystjej som alltid vill vara i knä, man hinner inte sitta många sekunder innans hon är där.
Hon ska sova på huvudkudden eller på armen och ska ha go’nattpuss, oavsett om hon kommer 10 gånger per natt så ska hon ha en puss och puttar på matte tills hon vaknar så hon kan få sin puss.

It's a cat's world… adjust! :)

Annons:
yve2
2015-08-08 14:11
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Så söt med sin lilla vita topp på svansen

It's a cat's world… adjust! :)

yve2
2015-08-08 14:11
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

En läraktig elev som tar efter Morris och försöker sno husse frukost

It's a cat's world… adjust! :)

MissMaven
2015-08-08 14:20
#3

Jättegullig! Hon var väldigt söt som liten och är ännu sötare nu! ❤️

Jelena - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

kalindas
2015-08-08 18:26
#4

❤️

/Elisa

[SEQJOUZ]
2015-08-08 19:50
#5

Oj, vilken vacker liten SYL <3

(N) Bekmørtnans
2015-08-09 18:15
#6

Ei vakker lita førken ❤️

Annons:
yve2
2016-01-05 21:12
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4
#7

Lilla Muschi är inte så liten längre! 
Hon har vuxit på sig rejält och är inte minst längre utan nu är Mysan minstingen igen.

It's a cat's world… adjust! :)

kitte
2016-01-06 20:23
#8

Så fin hon är! 😍

Lejdet
2016-01-12 00:07
#9

Som vanligt sålde jag den finaste katten 😉 Hon har blivit sååå fin och jag har ju känt hennes fantastiska pälskvalitet också!

yve2
2016-01-12 13:34
#10

#9  Klart hon är finast – hon är ju min  😉
Hon är den goaste men även den mest klåfingriga katt jag mött, hon smörar åmande på golvet och talar om hur synd det är om henne för att matskålen är halvfull eller att matte inte bär henne på axel (det är ju bara matte som duger).
Bitch-sidan kommer fram när det vankas kycklinghjärtan eller koktfisk om det inte är lax då kan de övriga katterna få det, för hon är en gourmand och äter inte vilken ”skitfisk” som helst - det ska vara torsk eller sjötunga annars får det vara . 🤪🐱

It's a cat's world… adjust! :)

Upp till toppen
Annons: