Annons:
Etikettberättelser
Läst 2484 ggr
Lejdet
5/12/15, 7:28 PM

Ett elände som slutat bra

Måste berätta om min Venus som jag fött upp och som jag omplacerade som kastrat förra sommaren. Hon flyttade till en familj i Stockholm som hade en äldre oriental som behövde sällskap. Efter ett tag började hon att skrika hela nätterna och de har verkligen gjort allt för att få det att fungera, men det blev till slut ohållbart då de har småbarn och bor i lyhörd lägenhet. Hon kontaktade mig och vi kom överens om att hon skulle söka ett nytt hem åt henne. Hon fick svar bla. från en yngre tjej som hade en katt tidigare. Efter 2 veckor ser jag ett inlägg på Facebook om en upphittad sys och ser att det är Venus. Jag ringer henne som jag sålde henne till och ber henne ta reda på vad som har hänt. Tjejen hade "tröttnat "efter två veckor och dumpat henne 3 mil från där hon bor ute på landet men erkänner såklart inte det utan påstod att Venus smet ut…från en lgh och iförd halsband. …och hade gått 3 mil… Hon hade inte kontaktat förra ägaren och berättat att hon var borta och hon hade inte anmält hennes "försvinnande" nånstans. Venus som är en smart katt hittade ett hus på landet med en kattlucka och klev in och lade sig i deras soffa! På morgonen hittade de henne och hon klev glatt omkring i huset och hade ätit upp deras katts mat. Hon valde alltså ut sitt nya hem själv och de tycker så bra om henne att hon får stanna där! Så slutet gott trots allt!

Annons:
kalindas
5/12/15, 8:04 PM
#1

Underbart att hon fick ett hem tillslut! Men vad jag anser om tjejen som dumpat katten tål inte att visas i skrift… 😡

/Elisa

kitte
5/12/15, 9:08 PM
#2

Vilken tur att det slutade så bra!!! Tänk att hon gick in genom kattluckan, det var smart gjort! Och att hon fick stanna! 😊💖💖💖Och så fruktansvärt gjort av tjejen! 😡

Vixxen
5/12/15, 11:20 PM
#3

Tråkig historia med fantastiskt slut! 🙂

Fielie
5/13/15, 12:09 AM
#4

Katten löste det själv :-) men fy för en del människor

Lejonhjarta
5/13/15, 3:14 AM
#5

Hahaha, sicken underbar historia och katt!!! ❤️😃

Men den där j***a människan skulle man behöva göra samma med!! Hur fan fungerar såna i huvudet???😡

Oriental miracle
5/13/15, 9:21 AM
#6

Jag är chockad av den här historien!

Men vad smarta tjejen! Hon hittade en ny bästa ägare själv!!! ❤️

Annons:
S*Cupcakes
5/13/15, 9:52 AM
#7

Underbart slut!

Jenny - Sajtvärd på Siames iFokus

Upp till toppen
Annons: