Annons:
Etikettkattungeprat
Läst 1723 ggr
[Cattention]
2015-04-13 13:29

Mat till kattungar?

Nu är de små 4 veckor och jag funderar lite på vad för mat man ska börja med att ge dem?

Annons:
Attacks
2015-04-13 13:37
#1

Fra den tiden setter jeg frem vann og tørrfor. Men som regel er det ingen andre enn voksne som spiser tørrforet - men det står der så dem ser det i hvert fall.

De små får servert ulik våtmat - vi prøver oss frem i ulike konsistenser. I tillegg får dem servert hundepølsene fra Vom og Hundemat( Valp og Sprint) + kattepølsene i samme serie.  Alt dette er er lett start-mat.

Noen syns det er godt, andre er skeptiske. Men etter hvert forstår dem det, og så finner man ut hva dem syns smaker best og kjøper mer 🙂

Jeg har jo 10 katttunger , og det var stor forskjell på kullene. Eldste gjengen var tidlig på an, det yngre var senere. De eldste er rene " rotter" som spiser hva som helst hva dem blir servert, de yngste liker best spesielle sorter våtmat,hundepølse og bare en type tørrfor. Dem måtte jeg faktisk kjøpe Hills kittens til, for dem likte slett ikke  Acana eller Orijen.

Så en stor bufe` med mat står på rekke og rad, så alle har det dem liker å spise 🙂Men jeg syns det er viktig med et variert kosthold, og er fornøyd med at begge kullene spiser både tørt,vått og rått.

( Og "tante" Nikita er blitt en riktig tjukkebolle, for hun syns det er et veldig bra kjøkken her i disse dager 😃)

(N)Attack's Cattery  ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

 

Denna kommentar har tagits bort.
[SEQJOUZ]
2015-04-13 15:24
#3

Av mig har du redan fått svar via FB 😉

[Cattention]
2015-04-13 23:37
#4

Blötte upp lite torrfoder på olika vis, men de som vågat sig på maten ville äta "vuxenmaten"  torrfoder för kattungar.   Mamma och "nanny" åt upp det jag hade haft i blöt.  Men ska testa lite annat imorgon. Tack för tipsen!

S*Cupcakes
2015-04-14 08:01
#5

Jag brukar köra med nötfärs eller lammfärs, det väcker liksom "besten" i de små liven.

Jenny - Sajtvärd på Siames iFokus

[Cattention]
2015-04-14 12:17
#6

Jag ska testa det, tack! 🙂

Annons:
Upp till toppen
Annons: