Annons:
Etiketthälsa
Läst 2251 ggr
Lejdet
2/18/15, 3:08 PM

Kokosolja, bra för allt?

Hej, jag har läst en del om kokosolja, den nypressade extra virgin och dess egenskaper.  Bakterie och virushämmande, svampdödande, parasiter trivs inte i tarmen tillsammans med kokosoljan.

Kokos och dess medicinska egenskaper

Kokosolja är…

1. antibakteriellt och motverkar bakterier och bakteriella infektioner. 
2. antiinflammatoriskt, då den undertrycker inflammation och reparerar skadad vävnad. Den motverkar även mikroorganismer i tarmen, och kan på så sätt motverka kronisk inflammation. 
3. svampdödande och eliminerar överväxt av svamp och jäst, som kan skapa en ogynnsam miljö och infektion i tarmen. 
4. effektivt mot virus och löser upp den hinna som bildas kring lipidvirus. Kokosoljan kan således hjälpa vid influensa och herpes, eller hepatit och andra virussjukdomar. 
5. parasitdödande och en stark antioxidant
6. antitoxidantiskt och hjälper till med upptag av näring, såsom de fettlösliga vitaminerna A, D, E och K.

Jag har nu börjat att ge mina kattungar lite varje dag och de fullkomligt älskar det! 

De går upp bra i vikt och har fått ännu bättre päls och magarna är bra. Det finns ju ännu inga vetenskapliga bevis för just att det är bra för katter, men verkar heller inte vara skadligt. Vad tror ni?

Själv har jag använt det som alternativ mot fotsvamp och det funkar verkligen! Känner flera med eksem som använder det också.

Annons:
[SEQJOUZ]
2/18/15, 5:48 PM
#1

Den är jag helt såld på och andvänder både till mig själv katterna och mina hästar och hunfen Kajsa 😊😊😊

Denna kommentar har tagits bort.
kalindas
2/18/15, 5:49 PM
#3

Den ska ju ha väldigt bra egenskaper. Säkert värt att prova. Kanske ska ge min känsliga hund lite…

/Elisa

[SEQJOUZ]
2/18/15, 5:50 PM
#4

Tycker visst så mycket om den att jag hakar upp mig 😊

[idaskoog]
2/18/15, 8:28 PM
#5

Vad ger ni alla för doser till katt?

tuska
2/20/15, 10:53 PM
#6

  jag har en burk av den eko kallpressade oljan och min fundering är om den lägger sej som en hinna i tjocktarmens vägg  så att det sista av de vitaminer som tas upp där  inte kommer att fungera    Är det någon som vet ?   Hur stor dos ska de ha ? En mängd /  kg kroppsvikt ?  Hur lång ska denna behandlas pågå ?, Hela kattens liv kan då inte vara helt ok  eller ?

Annons:
[SEQJOUZ]
2/21/15, 4:42 AM
#7

Jag ger inte som behandling utan som tillskott och ger då 1ml i veckan. Vid behandling 1ml x 2 i 3 veckor har jag fått rekommenderat. Sen kan man ge tills katten mår bra och avsluta därefter 😉 Liksom Lejdet ger jag mina kattungar då det stärker immunförsvaret och parasiter inte gillar den goda miljö oljan skapar men som med allt i lagom dos…en liten klick i veckan får mina unga 😊

Lejonhjarta
3/4/15, 10:34 PM
#8

Hur gamla är kattungarna när ni börjar ge dom detta??🤔

[SEQJOUZ]
3/5/15, 2:45 AM
#9

Mina fick det för en vecka sen och två gånger i veckan men bara ett litet uns. Dem är tre veckor på lördag 😊

Upp till toppen
Annons: