Annons:
Etikettavel
Läst 1483 ggr
Sienna
2/6/15, 1:50 AM

Undran över köp av två kullsyskon

Hej! Har en liten fråga som jag hoppas att ni kan hjälpa mig med. Är medveten om att man inte gärna diskuterar pris inom kattvärlden men undrar ändå om man kan få ett annat prisförslag, som inte är fullt lika högt som vid en kattunge, om man väljer två kullsyskon? Tacksam för svar. Mvh

Annons:
jillan
2/6/15, 5:54 AM
#1

Jag köpte 2 kullsyskon och då fick jag betala lite mindre. Nu kom jag inte ihåg hur mycket jag fick betala.

[SEQJOUZ]
2/6/15, 6:50 AM
#2

Det är upp till uppfödaren att sätta pris på sina kattungar och att sänka priset det är stor kostnad att föda upp och driva katteri med allt vad det innebär 😊 det finns oftast inga vinster i det, ibland har jag valt att sänka priset något men det är inte praxis 😊

kalindas
2/6/15, 9:33 AM
#3

Precis som #2 säger är det upp till uppfödaren att välja och alla uppfödare har olika syn på hur man väljer att sätta priset.
Så som köpare kan man inte gå till en uppfödare och kräva att få djuren billigare. Du får bara hoppas att uppfödaren känner sig generös just den dagen. 🙂

/Elisa

Sienna
2/6/15, 9:54 AM
#4

Tack för era svar. Tänkte bara höra mig för så att man eventuellt kan börja planera lite inför framtiden :)

[idaskoog]
2/8/15, 12:55 PM
#5

Jag gav ett bättre pris när jag sålde 2 st till sällskap. Jag resonerade så att jag var glad över att de fick flytta och leva ihop istället för var och en för sig. Jag tror jag drog bort 1000kr/katt och det ångrar jag inte en sekund :)

Upp till toppen
Annons: