Annons:
Etiketttillsalu
Läst 1962 ggr
GunillaSverkersson
11/12/14, 8:19 PM

Stjärn-kullen

Etoile  Totem och Broddans Snake Charmer, har fått fyra kattungar natten till måndag.  De kom på dag 65. Värkarna började vid 16 och först kom en blodfylld blåsa ut(kan ha varit en tillbakabildad kattunge) och efter en timme kom en svans ut, den åkte ut och in ca 45 min. Vi beslutade oss för att åka till Ultuna. När vi klev in i receptionen hade två fötter också kommit ut. Inne i undersökningsrummet kunde jag lirka ut ungen. Vi var säkra på att den var död, men det var han inte. Han hade twisted legs och vet. sa att vi nog borde ta bort honom för han skulle inte få något värdigt kattliv, men hon tyckte att vi skulle behålla honom ett tag så att Etoile hade något att pyssla med tills de andra kom ut. Jag hade läst om Twisted legs så vi sa att vi tänkte behålla honom. Vi åkte hem och hemma födde Etoile tre till kattungar under natten.

Vi har långhåriga kattungarKyss hos oss   www.broddans.se Glad

Annons:
kalindas
11/12/14, 8:28 PM
#1

Grattis!
Finns mycket bra info om twisted legs. Pawpeds har en bra artikel har jag för mig.

/Elisa

GunillaSverkersson
11/12/14, 8:38 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Här är de fyra syskonen

Vi har långhåriga kattungarKyss hos oss   www.broddans.se Glad

GunillaSverkersson
11/12/14, 8:44 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Först ut lilla killen som var ganska stor Broddans Od (stjärna på Mongoliska) Han är fullpälsad Cremetickad  till vänster

Vi har långhåriga kattungarKyss hos oss   www.broddans.se Glad

GunillaSverkersson
11/12/14, 8:54 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Så här såg foten ut det första dygnet. Jag masserar och ställer honom i rätt läge. han är mycket bättre och vi hoppas att han blir helt återställd.

Idag på dygn tre ser fötterna redan så här mycket bättre ut, jag fick till och med märka honom idag, för att särskilja honom från sin bror.

Vi har långhåriga kattungarKyss hos oss   www.broddans.se Glad

GunillaSverkersson
11/12/14, 9:05 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

I

Vi har långhåriga kattungarKyss hos oss   www.broddans.se Glad

GunillaSverkersson
11/12/14, 9:15 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#6

Brodern som också är en cremetickad fullpälsad Peterbald ska heta Dao (stjärna på Thailändska)

Vi har långhåriga kattungarKyss hos oss   www.broddans.se Glad

Annons:
GunillaSverkersson
11/12/14, 9:38 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#7

Tredje cremtickade killen är nog en Peterbald med brusch päls han heter Hoshi (stjärna på japanska)

Vi har långhåriga kattungarKyss hos oss   www.broddans.se Glad

kitte
11/12/14, 9:40 PM
#8

Grattis! Åh jisses så söta!😍Vad skönt att dom små fötterna blir bättre och bättre för varje dag, håller tummarna att allt kommer att gå bra.

[SEQJOUZ]
11/12/14, 9:42 PM
#9

Grattis igen Gunilla och dem ser jättefina ut. Twisted legs är jag ingen expert på men via uppfödare av Birma har jag hört att dem gör precis som du…masserar och masserar och se till att kattungen får i sig tillräckligt med mjölk då dem kan ha svårt att mjölkkanna om det är i fram. Deras har blivit helt återställda så det skall bli bra :D skall bli spännande att följa dina underbara stjärnor ♡

[SEQJOUZ]
11/12/14, 9:43 PM
#10

Min mobil byter ut och hittar på egna korkade ord…ser att d blev galet :(

Denna kommentar har tagits bort.
GunillaSverkersson
11/12/14, 9:53 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#12

Sist ut är systern som ska heta Stella (stjärna på Italienska) Mamma heter Etoile (stjärna på Franska) Hon är nog brunmaskad med Brusch päls

Vi har långhåriga kattungarKyss hos oss   www.broddans.se Glad

GoodWibes
11/12/14, 10:46 PM
#13

Jeg fikk en med twisted legs, og fikk som deg beskjed av veterinæren at han var det bare å avlive. Jeg hadde også så vidt hørt om twisted legs før, og siden han ellers var frisk og rask, så ville jeg avvente. Jeg googlet mye de neste dagene, og overalt hvor jeg leste, så var resultatet at de ble helt normal til slutt. Leste også en undersøkelse som var gjort over flere år, og 100% av kattungene ble bra. Jeg masserte og strakk, og la beina under han når han lå i fødekassen, sånn at han kunne få brukt beina normalt, i stedet for at de bare "padlet"bak. Det gikk ikke lang tid før beina var helt normal igjen. I dag er han voksen, og man kan på ingen måte se at han har hatt twisted legs. Dessverre er det tydelig at vetrinærer ikke kan noe om dette, og jeg orker ikke tenke på hvor mange kattunger som har blitt avlivet pga dette, helt unødvendig.

Annons:
Fielie
11/12/14, 11:22 PM
#14

Håller tummarna för att benen blir bättre, jättefina allihopa

alltidsiames
11/13/14, 5:41 AM
#15

Åh så söta, grattis och bra jobbat både föräldrar och matte!

GunillaSverkersson
11/19/14, 12:40 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#16

Det tråkigaste hände i lördags. Lilla killen Dao gick upp dåligt på sitt sjätte dygn, så jag låg och såg till att han fick dia i lördagskväll. Han gick upp några gram, ett tag senare diade han igen. Han skrek till högt,fick kramper och dog. Jag såg det hela. Vi prövade att suga rent, slunga honom och massera hjärtat. Inget hjälpte han var död.  Det var i alla fall skönt att jag såg hur det gick till, även om jag inte vet exakt vad som hände , så gick det jättesnabbt.

Nu är de bara tre i kullen.

Vi har långhåriga kattungarKyss hos oss   www.broddans.se Glad

GunillaSverkersson
11/19/14, 12:49 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#17

Od som nu nästan är helt bra i sina fötter, man kanske ser en liten böjning på tårna längst fram , men man får titta ordentligt för att se det

Vi har långhåriga kattungarKyss hos oss   www.broddans.se Glad

GunillaSverkersson
11/19/14, 12:54 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#18

Hanen Hoshi 1 vecka

Vi har långhåriga kattungarKyss hos oss   www.broddans.se Glad

GunillaSverkersson
11/19/14, 1:06 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#19

Honan stella också 1 vecka

Vi har långhåriga kattungarKyss hos oss   www.broddans.se Glad

Carlitos
11/19/14, 12:08 PM
#20

Grattis!! Men ledsen att du förlorade lillgrabben 🌺 Twisted leggs är inga problem, det hade min Shadow, han har inga problem idag, så han kommer att bli helt återställd.  Konstigt att veterinärerna inte vet bättre.. skrämmande 🤔 Jag har ju som tur är en av min bästa vänner som är veterinär Liselotte från Zeldtrix, så hon sa som sagt  att det är bara till att massera och eventuellt linda lite, men massage räckte. Lycka till med bebisarna

Annons:
kalindas
11/19/14, 6:54 PM
#21

❤️

/Elisa

Upp till toppen
Annons: