Annons:
Etikettkattprat
Läst 859 ggr
Proktologi
2014-11-06 19:50

stamnamn!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

ansökte om stamnamn igår.
Uh håller verkligen tummar, tår och tassar att jag får det namnet jag vill ha! har redan kollat upp det i databasen och ingen av de top 2 jag sökte om existerar i världen.

😍Så jag tänkte vi kör en liten frågequiz under tiden!😃

  • Vad heter ert stamnamn?

  • Hur kom ni på ert stamnamn?

  • Vad betyder det?

  • Hur lång tid tog det för er att få det godkänt?

Se*Ocarinas
www.ocarinascattery.webs.com
www.cuntcat.blogg.se

Annons:
Carlitos
2014-11-06 20:20
#1

Hej Vi satte ihop våra namn Carolin och Tobbe till Carlitos. Hade dock ingen aning om då att det finns en film Carlitos way ;) men det passar ju oss bra för vi gillar maffia filmer och har haft lite maffia namn på våra katter :) Det gick ganska fort att få namnet godkänt, kommer dock ej ihåg exat hur lång tid det tog. //carolin

Denna kommentar har tagits bort.
Proktologi
2014-11-06 20:34
#3

#1 
Så ballt :D 
tycker det är ett rätt fränt namn!!

Se*Ocarinas
www.ocarinascattery.webs.com
www.cuntcat.blogg.se

Carlitos
2014-11-06 21:45
#4

Tack :) Hoppas du får det namn du vill ha! :D

kalindas
2014-11-06 23:06
#5

Stal Kalindas från min mamma som skaffade det i mitten av 90-talet. Hon hade bara två kullar med en unge i varje. Tror att det kom från en bok om Indien, då jag har för mig att det är ett indiskt namn.
Nu var jag ju inte Sverak utan IDP och det tog inte många dagar att skriva in mitt namn på uppfödningen också.

/Elisa

alltidsiames
2014-11-07 07:50
#6

Gillar Feng Shui så jag letade efter kinesiska ord och Feng betyder bl.a. vind. Det tog kanske två veckor?

Annons:
[Cattention]
2014-11-07 11:48
#7

Jag valde namnet Cattention från orden cat och attention. Det tog väl 2-3 veckor ungefär.

kitte
2014-11-07 16:15
#8

Jag valde Cosy Cat´s för att det betyder mysigt och hemtrevligt och det är precis det som det är att ha katt. Det var så länge sedan jag ansökte om stamnamnet men jag tror att det dröjde 2-3 veckor. Lycka till med ditt stamnamn.🙂

MissMaven
2014-11-07 17:00
#9

La Voix pga vår pratiga ras. Voix betyder 'röst' på franska. Min älskade farmor som gick bort för några år sedan var en stor frankofil och lärare i franska, så det fick vara ett namn på franska. 

Leroy, som är pappa/morfar/gammelmorfar osv till alla katter vi fött upp är en siames med mycket pondus och många bra egenskaper, OCH  rätt så beundransvärda röstresurser. 🙂Han pratar när han har saker att säga och det gör han otroligt väl artikulerat och nyanserat. La Voix blev det, till Leroys och farmors ära.  ❤️

Jelena - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Upp till toppen
Annons: