Annons:
Etikettavel
Läst 3165 ggr
Proktologi
2014-11-01 14:00

hjälp en nervös gröngöling!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3

Jag har parat min OSH hona för ca 5 veckor sedan.

Jag är jättenervös givetvis, dels att ingen ska gå fel och att allt går på som jag tänkt det men det vet man ju aldrig. 

SIA har inte visat några större "tecken" på att hon är gravid sådär.

Hon åt mindre i början och ratade köttet jag gav henne (jag barfar) men nu äter hon som att det var den sista måltiden hon fått.

Ibland ratar hon köttet och jag har nu börjat ge henne eukanubas kattungemat (det enda hon vill käka som bas).

Jag har en jourkatt (en hona) som hon vill mörda och som nu bor i eget rum tills hon flyttar. SIA har inte haft problem med denna lilla hona innan men nu vill hon äta upp henne. 

Hon är annars lika lekfull och rolig som alltid. i början efter hanen åkte hem igen så var hon rätt egen och ville inte alls mysa de första 2-3 veckorna.

Jag har gjort en bo-låda åt henne och hon kommer att bo med mig i mitt stora sovrum och sover med mig ensam på nätterna så hon ska få göra sig hemmastadd och bekant med den, eftersom att jag har barn så vill jag att hon får det lugnt och bekvämt när hon väl ska föda.

Även om mina barn är världens tystaste, problemfriaste ungar.

Har allt fixat, ser till att hon äter protein/vitaminrik mat, hon har fin avföring, hon mår generellt bra men har inte kräkts nåt eller liknande.

Ska åka och köpa hem kattunge ersättning IFALL att jag behöver stödmata osv.

Bifogar en bild på hennes mage.

Vad tror ni? Hur långt kan hon vara gången?

har ni några tips åt en nybörjare så får ni gärna skriva ner några rader :)

Se*Ocarinas
www.ocarinascattery.webs.com
www.cuntcat.blogg.se

Annons:
alltidsiames
2014-11-01 16:36
#1

Om hon är dräktig blir tuttarna rosa tre veckor efter parningen.

kalindas
2014-11-01 16:43
#2

Grattis! 
Svårt att säga hur långt hon är gången. Kanske fyra veckor. 🤔
Bra att ha ersättning hemma, köp KMR då den är den bästa. RC har dock en bra nappflaska,
Ang. torrfodret. Har inte Orijen bättre fett och proteiner än Eukanubas kattungemat?
Jag brukar köpa hem en på se RC babycat då även om inte innehållet är det bästa, så är de små pärlorna lätta att få i ungarna när de börjar äta.

/Elisa

Proktologi
2014-11-01 16:50
#3

tack #2

jag har ingen aning, hon vägrar äta det mesta. 
jag har bara haft eukanuba till hund för typ 4år sedan haha. var trött på att prova så jag köpte hem en säck.
däremot så ger jag henne rå nötfärs varje kväll, samt kycklingvingar och mjau blötmat. 

Visst är det dom man köper på apoteket? (alltså ersättningen)

Se*Ocarinas
www.ocarinascattery.webs.com
www.cuntcat.blogg.se

kalindas
2014-11-01 17:04
#4

#3
Jo, det är den man köper på Apoteket.  Det allra bästa att ge en kattunge som ersättning har jag hört att det är getmjölk. Men det är ju inte så lätt att få tag i.
KMR är bra. Det kan du ge till mammakatt också och bra att blanda i maten när de ska lära sig äta.
OM du Barfar normalt, så är det ju bara att fortsätta med det. Samma så går det ju bra till ungarna att få köttfärs, kycklinghjärta o annat gott när de blir äldre. 🙂
Bra att du fixat bolådan i sovrummet så hon kan ha det tryggt och bra.

Det enda du bör ha koll på är att hon inte verkar hängig eller får flytningar, för då måste du åka in direkt!

När det gäller förlossningen så är vi uppfödare lite olika. Jag hör till dom som både rengör, avnavlar, slemsuger och gnuggar ungen innan mamman får äran. Hon får hjälpa till lite på ett hörn. Andra låter honan fixa allt själv.
Min variant gjorde att Smilla blev bekväm "Fixa det åt mig matte!" brukade blicke säga. 😉

/Elisa

Carlitos
2014-11-01 18:34
#5

Hoppas det löser sig! Min Vilda har carvings på Sheba när hon är dräktig, å helst ska det vara kycklingen. :)

Proktologi
2014-11-02 17:54
#6

#4 Jag har hjälpt till vid komplicerade förlossningar hos jourkatter och vänner som haft katter med problematiska förlossningar. Så avnavlat och den "medicinska" biten kan jag! Vilket jag är glad över. :) Tack för tipsen! Ska tänka på allt och köpa KMR till dom! Är så nervös att nåt ska hända. Hon är avels, livs och medicin försäkrad till max - så nojig är jag huhu.

Se*Ocarinas
www.ocarinascattery.webs.com
www.cuntcat.blogg.se

Annons:
Proktologi
2014-11-02 17:55
#7

#5 åh! Haha ja förr åt hon typ allt men nu är hon superkräsen. Hon gillar Benfria kotletter iallafall haha

Se*Ocarinas
www.ocarinascattery.webs.com
www.cuntcat.blogg.se

Proktologi
2014-11-02 17:55
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Hon är JÄTTEMAMMIG på grabbarna här hemma :)

Se*Ocarinas
www.ocarinascattery.webs.com
www.cuntcat.blogg.se

Carlitos
2014-11-02 20:54
#9

#7 du får försöka muta henne, och testa lite olika saker. Så gullig att hon pysslar om dem andra, han ser lite förnärmad ut…. :D

S*Cupcakes
2014-11-02 23:11
#10

Det är bara höra av dig så kan jag lugna ner dig ;)

Jenny - Sajtvärd på Siames iFokus

tuska
2014-11-03 18:39
#11

  Det blir nog ingen stor kull,  tuttarna ser på bilden inte så rosa-röda ut.

Upp till toppen
Annons: