Annons:
Etikettomplacering
Läst 2894 ggr
Catilona
10/19/14, 11:38 AM

Sällskapsdam sökes!

Min Coronne blev ensamkatt för ett tag sedan, något hon inte lidit speciellt mycket av under sommaren. Hon hade möjlighet att komma och gå som hon ville och med sommaren som var, gillade hon att vara ute. Nu har vi flyttat och hyresvärden vill inte ha kattlucka + att vädret börjar bli allt för kyligt för en siames, så märks det att hon saknar en kattkompis. Människor och Lucas (hunden) i all ära, så är det trots allt inga katter. Visserligen är Lucas och jag hemma oftast (sjukpensionär) men hon behöver sällskap av en likasinnad.

Coronne är renrasig siames, 9 år gammal omplacering och steriliserad. Och är en typisk siames, med alla deras karaktärsdrag. Högljudd, besvärlig, egensinnig och alldeles underbar. ;)

Så finns det någon som har en liknande dam i behov av ett nytt hem? Som fungerar med hund, vill bo på landet och vill komma ut på egen tass ibland.

En dam vars barnafödande dagar är över och kanske vill ha en lite lugnare tillvaro, utan massor av andra katter eller småbarn. Damen i fråga behöver inte vara renrasig eller en skönhet, bara hon är frisk och har en siames karaktärsdrag. (se ovan… ;) )

Det finns plats i både soffan, sängen och hjärtat för en till.

Catilona

PS. Vi finns i Örebrotrakten.DS

Annons:
[Pekingc]
10/19/14, 7:47 PM
#1

Du har PM

Jennie607
10/21/14, 1:17 PM
#2

Hej! Jag har en blå orientaldam på 8 år, kastrerad och väldigt lugn och gosig, Hon blev tidigare i år av med sin siameskompis och saknar sällsis. Jag har letat efter en omplaceringskatt men inte hittat ngn och det viktigaste för mig är att hon inte ska behöva vara själv. Hur kan jag få tag på dig om det är så att du är intresserad av att träffa min tjej. MVH Jennie

Catilona
10/21/14, 4:42 PM
#3

Jag har skickat dig ett pm.

Upp till toppen
Annons: