Annons:
Etikettkattprat
Läst 1673 ggr
Robbine
10/12/14, 4:47 PM

Min historia

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej mitt namn är Nisse och det här är min historia!

/S*Broddans - Robbine, Uluwatu, Stella och Bubbles

Annons:
Robbine
10/12/14, 4:48 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Jag minns inte mycket av min tid som nyfödd, men jag minns att vi hade det tufft. Det var kallt och ont om mat. Jag och mina 3 syskon levde i en flyttkartong på ett industriområde i Sala. Jag minns att jag frös och att jag var hungrig, jag hade inte sett min mamma på flera dagar, och jag var trött och svag. Mina andra syskon hade inte rört sig på länge och dom var kalla. Jag tror att vi var 2 – 3 veckor gamla. När jag höll på att ge upp av hunger och kyla minns jag att det var några människor som hittade mig. Jag fick genast komma hem till dom och fick något som kallades för nappflaska med mat i. Jag åt så jag nästan sprack. Dom kallade mig för Åmar av någon konstig anledning.

/S*Broddans - Robbine, Uluwatu, Stella och Bubbles

Robbine
10/12/14, 4:49 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Jag hörde att kvinnan som heter Gunilla Sverkersson hade lagt ut mig på något som kallades för facebook och att min nya mamma skulle komma och hämta mig dagen efter. Jag var supernervös, men mest hungrig.

/S*Broddans - Robbine, Uluwatu, Stella och Bubbles

Robbine
10/12/14, 4:50 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Natten gick och jag fick mat ofta, och det var varmt och skönt inne i huset. Nästa dag kom min nya mamma för att hämta mig, hon kallade mig för Nisse.

/S*Broddans - Robbine, Uluwatu, Stella och Bubbles

Robbine
10/12/14, 4:52 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Jag fick åka bil i min nya mammas tröja, mellan något som kallades för bröst i någon timme för att sedan få komma hem till mitt nya hem. OJ vad stort det var. Mycket större än flyttkartongen.

/S*Broddans - Robbine, Uluwatu, Stella och Bubbles

Robbine
10/12/14, 4:52 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Min mamma mötte mig på morgonen efter natten i mitt nya hem, då jag fick sitta i en liten bur för att inte gå vilse, då skrattade hon åt mig och jag fick bada. Det var inte kul. Jag hade ju bara ätit?

/S*Broddans - Robbine, Uluwatu, Stella och Bubbles

Robbine
10/12/14, 4:53 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Jag älskade mat. Speciellt grädde!

/S*Broddans - Robbine, Uluwatu, Stella och Bubbles

Annons:
Robbine
10/12/14, 4:54 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Jag fick bada rätt mycket!

/S*Broddans - Robbine, Uluwatu, Stella och Bubbles

Robbine
10/12/14, 4:55 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Min nya mamma matade mig och bar på mig dygnet runt och jag fick följa med överallt. Vi var och handlade mjölk till mammas kaffe. Det var kul och spännande att titta på världen runt om kring. Jag växte och det gick några veckor. Jag började få gå runt i vardagsrummet och det var superkul.

/S*Broddans - Robbine, Uluwatu, Stella och Bubbles

Robbine
10/12/14, 4:57 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Jag älskade att åka bil ner till småland i mammas knä

/S*Broddans - Robbine, Uluwatu, Stella och Bubbles

Robbine
10/12/14, 4:58 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Men en dag hade mamma köpt en till kattlåda och stängt till sovrummet? Hon hade inte så mycket tid till mig på 2 dagar. Jag satt snällt och väntade på att få komma in dygnet runt. Jag skrek hoppa och klöste på dörren när hon gick in, ingenting fungerade

/S*Broddans - Robbine, Uluwatu, Stella och Bubbles

Robbine
10/12/14, 4:59 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Efter två dagar av utfrysning från sovrummet fick jag komma in, det var spännande. Det luktade konstigt.

Och plötsligt ser jag henne, Molly. En rädd tjej längt in under sängen. Hon springer mot mig och jag mot henne, vi blev bästa kompisar!

/S*Broddans - Robbine, Uluwatu, Stella och Bubbles

Robbine
10/12/14, 5:00 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Jag hjälpte henne att bli trygg och hon lärde mig kattspråket.. Vi älskade varandra!

/S*Broddans - Robbine, Uluwatu, Stella och Bubbles

Robbine
10/12/14, 5:01 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

Och detta är en kort liten historia om mitt första år i livet. Och än idag älskar jag att åka bil och följa med på äventyr!

Tack för mig /Nisse

/S*Broddans - Robbine, Uluwatu, Stella och Bubbles

Annons:
kalindas
10/12/14, 5:49 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

Jättevacker! ❤️
Det är något speciellt med de små bebisar man matat. Har ju en sådan pojk här hemma också. 😃

/Elisa

MissMaven
10/12/14, 5:56 PM
#15

Underbar historia! Man blir varm i hjärtat! ❤️

Maven

Vi har också en hittekatt hemma, Maven. Hon fyllde 8 år i april 2014 (vi firar det i april i alla fall, vi vet inte när hon exakt var född).  Hon är underbar och lever i harmoni med sin siamesflock och oss.

Jelena - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

orientalpricken
10/12/14, 6:09 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

Vilken härlig historia! 

Också vi har en katt som fått en väldigt jobbig start i livet pga människors nonchalans, mot alla odds klarade han sig och njuter nu av livet som bortskämd innekatt. :)

GunillaSverkersson
10/12/14, 6:35 PM
#17

Fina Nisse ❤️Inget fel på namnet Åmar

Vi har långhåriga kattungarKyss hos oss   www.broddans.se Glad

kalindas
10/12/14, 6:36 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#18

Bild på lite äldre Pelle. 😍

/Elisa

Lejdet
10/12/14, 9:28 PM
#19

Träffade gullpojken Nisse idag, tur att det finns sådana djurvänner som ni! <3

…fast jag skulle ju ha gjort samma sak förstås ;-)

Siameshona
10/13/14, 8:42 AM
#20

Vilken härlig & varm historia! Man blir så glad när dessa små övergivna kissar får fina hem❤️

Annons:
Robbine
10/13/14, 3:33 PM
#21

Nils är min lilla pojke.. även fast han inte vill erkänna det.. Och suuuperglad i alla små söta kattungar som kommer då och då

/S*Broddans - Robbine, Uluwatu, Stella och Bubbles

Zarianne-lie
10/16/14, 8:29 PM
#22

Vilken underbar historia och härliga bilder.  Fick nästan tårar i ögonen så fint skrivet. Tack för att människor som du finns som kan hjälpa.

Nebel
10/17/14, 4:15 AM
#23

Vilken rörande och fin historia! Önskar att fler hittekatter fick möjlighet till lika kärleksfulla nya hem.

Mezzoluces
10/24/14, 6:49 AM
#24

Nisse är ju världens gladaste lille pöjk. Han tittade på mig med sina stora ögon och sa: "ska vi leka" när jag träffade honom första gången. En riktig buse :-)

Uppfödare av Balines och siames www.mezzoluces.n.nu

kitte
10/25/14, 8:44 PM
#25

Vilken helt underbar historia om Nisse och så fina bilder ❤️Bra att sådana som du finns! Jag har själv två stycken katter som jag har räddat till livet, och för tre veckor sedan så lyckades jag efter mycket lirkande fånga in en liten ungkatt som bara var skinn och ben, hon har fått ett underbart hem och mår jättebra nu. Det känns så himla härligt att kunna rädda dom små oönskade kissarna till ett bra liv. 🙂

Upp till toppen
Annons: