Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (5) Senaste inläggen

Allmänt kattprat Avel & genetik Avelshane finnes/sökes Berättelser Bortsprungen/hemlös katt Foder & pälsvård Fotogalleri Färggalleri Hobby & prylar Humor Hälsa & beteende iFokus info Kattklubbar Kattungar till salu/sökes Kattungeprat Kusinraser Minneslund Omplacering Sjukdomar & defekter Standard & färger Tävling Undersökning/omröstning Uppfödare Utanför ämnet Utställning
Allmänt kattprat

Jag håller på att bli tokig?

2014-10-10 14:56 #0 av: Robbine

Jag är så himla klyven..

Min lilla S*Broddans Uluwatu (Ulla) Var på parning hos Anna-lena och hennes stiliga OLH Cesar för 4 veckor sedan..

I början var jag helt säker på att det blev en lyckad parning då hennes tuttar ändrade färg.. Sen började hon löpa?

Hon har alltid varit vit på magen och hennes tuttar har varit vita.. Nu har hon inte löpt på två veckor.. och i bland är magen och tuttar röda.. och ibland uppfattar jag dom bara som "lite större".. Jag blir tokförvirrad..

Ska jag gå på min magkänsla är hon med kattbäbisar, då hon blivit surare (Surare än normalt för en padda) och vill gärna inte att man kollar tuttar på henne..

Det ska ju läggas till att jag för 6 veckor sedan (på söndag) tog lilla SE*Torparkattens Vega och hennes bäbisar under mina vingar.. Kan hon skenlöpa? Och hur länge sitter det i?

Jag tycker också att hennes mage har blivit hårdare än vanligt och hon är supertrött hela tiden, samt mår mer illa än vad hon brukar (Känslig mage)
Men som sagt.. vissa dagar tycker jag inte tuttarna är lika "röda" som andra dagar.. och just idag är dom bara "större".. Suck =D

Anmäl
2014-10-10 15:09 #1 av: tuska

Ett säkert svar får du om du låter ultraljuda henne.  jag tror hon kan va skendräktig.

Anmäl
2014-10-10 15:13 #2 av: alltidsiames

Slösa inte pengar på ultraljud. De honor jag har haft som varit skendräktiga var det i 7 veckor. Sen kom riktigt löp.

Anmäl
2014-10-10 15:22 #3 av: Robbine

Men kan dom löpa trotts att dom är med kattbäbisar? 

Anmäl
2014-10-10 16:26 #4 av: MissMaven

#3 ja, men det är väldigt, väldigt ovanligt och det blir inte lika intensivt och varar inte lika länge som ett vanligt löp.

När mina honor var skendräktiga var det i 6 veckor.

Jelena - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Anmäl
2014-10-10 19:40 #5 av: kalindas

Jag hade kört ett UL bara för att ta det säkra före det osäkra. Kan ju vara bra att kolla henne då du säger att hon är lite sur också. Så hon inte har livmodersinf.

Anmäl
2014-10-11 10:22 #6 av: Lejdet

Jag har svårt att tro att hon inte skulle vara dräktig. Jag tycker bara att du ska vänta och se. Inte utsätta henne för stress med ultraljud.

Anmäl
2014-10-11 10:41 #7 av: Oriental miracle

Hona katter har ibland superfetation, när dom är gravid. Då löpper dom  I tredje och sjätte graviditetsveckan. 

Det är bättre att göra ett ultraljud.

Anmäl
2014-10-11 18:14 #8 av: Robbine

Klyven AB

Anmäl
2014-10-11 18:46 #9 av: kalindas

Du får köra "Ole dole doff" Skämtar

Anmäl
2014-10-12 09:49 #10 av: Robbine

Hon har inga flytningar, ingen feber, kräks gör hon mindre än vad hon brukar i "friskt" tillstånd.. och när hon löpte var det max i två dagar..ojojoj

Anmäl
2014-10-12 21:23 #11 av: Lejdet

Tååååååålamoooooood!

Anmäl
2014-10-13 15:34 #12 av: Robbine

Vad är deeeeeeeet?

Anmäl
2014-10-14 16:18 #13 av: Lejdet

#12 Deeeeeeeet är sånt som jag iiiiiiiinte heller haaaaaar ;-)

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.