Annons:
Etikettofftopic
Läst 3101 ggr
kalindas
6/23/14, 5:43 PM

Gnälla lite på design...

Nu ska jag vara en surkärring och gnälla lite på den nya designen. 😛
Så kan sajtvärdarna meddela de som har hand om designen och förhoppningsvis ändra nåt.

Nr1 som jag stör mig på är katten de satt på sidan!?! Det är varken en Siames eller Balines som jag kan få det till. Varken med den blaskiga ögonfärgen eller med profilen! 😮
Råkar jag trots allt ha fel och det är en kat4 katt, så ber jag ägaren om ursäkt, men ögonen är blaskiga!

Nr2 som jag stör mig på är färgen! Oroligt jobbig och tröttande för ögonen att titta länge på.

Nr3 Är reklambannern precis under Siames i Fokus bannern. Den är stor och stör. Om det ska vara reklam där sätt den högst upp och Siames (eller vad det nu är för katt) bannern under.

Så…
Färdig gnällt för stunden.😉

/Elisa

Annons:
lollynonna
6/23/14, 5:46 PM
#1

Håller helt med ! Katten på bilden ser mer ut som en typ birmakatt eller nåt:p

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

jillan
6/23/14, 5:50 PM
#2

Håller med! Det är en Birma eller ragdoll:(

lollynonna
6/23/14, 5:52 PM
#3

Skulle tro att de som inte vet bättre tror att det kan vara vilken katt som helst bara den är maskad.

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

[SE* Qjou´z]
6/23/14, 5:54 PM
#4

Håller oxå med…

kalindas
6/23/14, 5:57 PM
#5

Det kryllar ju av fina bilder på SiF. Borde väl finnas en som ägaren till bilden vill låna ut. Jag har t.ex. fina på Smilla där man får fram riktigt bra ögonfärg, mask och blick.

/Elisa

lollynonna
6/23/14, 7:19 PM
#6

någon som vet hur man fångar Guldmynt?

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

Annons:
kitte
6/23/14, 8:21 PM
#7

#6 Nere till höger, under den blå rutan där det står att man kan annonsera, jag fick precis ett🙂

Leffe
6/23/14, 9:40 PM
#8

Färger och bild tycker jag är något vi tar upp med iFokus när allt fungerar som det ska. Vissa sajter har bara fått en landskapsbakgrund t ex Devon Rex och vissa  har inte ens fått sitt namn i huvudet t ex Selkirk Rex

kalindas
6/23/14, 10:30 PM
#9

Det ska vara en katt i bannern och det ska vara en Siames. Bör ju inte vara speciellt svårt. Klara de inte göra en sådan själva, så kan både jag och flera andra här på SiF göra en betydligt bättre banner. :-)

/Elisa

kalindas
6/24/14, 9:24 AM
#10

En irriterande bugg på sidan är att varenda gång jag lägger in en smiley så hoppas sidan upp till översta inlägget.

/Elisa

lollynonna
6/24/14, 11:08 AM
#11

#10 så var det för mig med men inte längre!😃

edit: det var visst  det:/

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

Felicula
6/24/14, 11:15 AM
#12

Det är hur irriterande som helst att bilderna inte visas direkt. Nu kan man inte ens kryssa för att de ska det … Det tycker jag är ett problem.

Leffe
6/24/14, 11:24 AM
#13

#12 Hur menar du då? Menar du att de bara visas i "frimärket" och inte hela under texten?  De ska göra det när man kryssat i Bifoga bild/fil

Annons:
Felicula
6/24/14, 11:26 AM
#14

Nya bilder syns, men sådana som jag laddade upp före uppdateringen gör det inte, som i sommartävlingen. (Har dock laddat upp en ny där.)

Leffe
6/24/14, 11:27 AM
#15

Man kan till och med lägga in bilden i texten. Skriva vad den föreställer och placera den överst, till vänster eller till höger om texten genom att använda bildrutan bredvid smiliesfiguren

Felicula
6/24/14, 11:30 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

Så här blir det ofta

Leffe
6/24/14, 11:34 AM
#17

Sitter och läser på Supportsajten i tråden Test av 3,0 att det är många som har problem med bilder. Så förhoppningsvis håller de ansvariga på att fixa det

lollynonna
6/24/14, 11:37 AM
#18

lille gerbilen

lille kaniin

måste bara säga att jag ÄLSKAR att man kan ha flera bilder i samma inlägg utan att behöva kopiera och sånt!:D

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

Missannas
6/24/14, 12:33 PM
#19

Jag har haft problem att komma in. Är enig med dig kalindas och jag framför synpunkterna till ledningen. Vi får ha lite tålamod under tiden 🙂

Anna - Moderator & medarbetare Siames iFokus

SacredSouls
6/24/14, 1:30 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#20

Test

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Annons:
SacredSouls
6/24/14, 1:47 PM
#21

Ja Kalindas vi som har vært med i mange år vet jo at det alltid er masse bugger den første tiden ved lansering av ny iFokus versjon. Foreløpig får vi bare være tålmodige med designet helt til at av bugger er ute av veien. Så får vi håpe vi får på plass en siames og aller helst et banner med en av hver i vår Kategori på toppen av siden. Det hadde vært fint det 🙂

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

lynxlo
6/24/14, 8:53 PM
#22

Jag hoppas också på bot och bättring, och har is i magen!

Håller med om kritiken, bannern behöver åtgärdas snabbt tycker jag för det är missvisande. Hade hellre haft en landskapsbild, som rexarna fick.. 

Vi får hjälpas åt och ha tålamod nu i dagarna, som sagt!

Lo- Moderator och Medarbetare Siames IFokus

lynxlo
6/25/14, 10:08 AM
#23

Mitt största gnäll rör den förhatliga reklamvideon direkt under inläggen. På mobil öppnas den ständigt vid scrollning, vilket belastar mobilsurfen i det långa loppet. Blir så arg på dessa "fiffiga" knep, skulle önska att vi slapp det! 😾

Lo- Moderator och Medarbetare Siames IFokus

Lejonhjarta
6/25/14, 1:20 PM
#24

Gick in på Chihuahua-sidan och dom har fått 5 st vavvor på sin sida och vi inte en enda kat4…. Jaja, bara å vänta då.

alltidsiames
6/26/14, 9:09 AM
#25

Tröttsamt att vänta på allt skit som ska laddas hem överallt på skärmen :-(

Missannas
6/26/14, 1:20 PM
#26

Nu har jag ändrat färgen till en mer dämpad blå nyans, blev det bättre?

Ligger på dem om katten på bannern, för visst är det missvisande att ha en birma… vi vill knappast späda på förvirringen kring att alla maskade katter är siameser.

#25 Menar du att det tar tid innan hela sajten syns på skärmen?

Själv blir jag smått galen på svårigheterna att logga in och på alla buggar men påminner både mig själv och er andra - vi får ha tålamod, det blir snart ordning igen 🙂

Anna - Moderator & medarbetare Siames iFokus

[Cattention]
6/26/14, 3:21 PM
#27

Verkar som jag missat en del sen sist..

På min pc med 15" skärm ser jag inte ens katten i bannern. Men om jag scrollar en massa dyker den där "icke siamesen" upp ni pratar om.

Jag har inte testat med min mac med 24" ännu. Men jag anser att en design bör anpassas för olika skärmstorlekar, operativsystem, webbläsare, osv. 

Hoppas innerligt att de får till det snarast!

Annons:
kalindas
6/26/14, 3:28 PM
#28

Färgen är bättre nu. 🙂
Tycker det är ovanligt lite buggar denna uppdatering. Det som stör mig är katten. Jag gör en banner gratis om de vill ha!
Att reklamen är under bannern och inte över

/Elisa

Saffran0Spice
6/26/14, 4:04 PM
#29

Hmmm, har nog aldrig sett en så långhårig siames som på bannern innan 😃

Missannas
6/26/14, 4:25 PM
#30

Jag håller med om att reklamen ska vara ovanför bannern, absolut.

Det är fullt av buggar men de flesta är ni medlemmar nog besparade ifrån 😎Kan redan nu säga att ni får ha överseende med oss vid kommande artiklar, inklusive månadskatten för nästa månad.

Anna - Moderator & medarbetare Siames iFokus

kalindas
6/26/14, 4:54 PM
#31

Står ut med allt, bara den jäkla Birman försvinner. 😉

/Elisa

Missannas
6/26/14, 5:36 PM
#32

😃👍🤐

Anna - Moderator & medarbetare Siames iFokus

alltidsiames
6/28/14, 9:04 AM
#33

Haha jag menar samma som #23 fast jag uttrycker mig mer desperat :)

Wikrita
6/29/14, 1:41 PM
#34

Det burde vært et banner med medlemmenes egne katter var med. Om en moderator kunne bedt om bildene og fått satt dem sammen til et banner, ville det vært bedre. Men kunne også skifte banner et par ganger i året, bare for å få med alle kattene som medlemmene har - og får,

Annons:
kalindas
6/29/14, 1:43 PM
#35

#34
Bra idé

/Elisa

Wikrita
6/29/14, 1:44 PM
#36

FW-flette

test

Wikrita
6/29/14, 1:50 PM
#37

Men flere bilder kommer det tydligvis ikke fra denne kanten….

kalindas
6/29/14, 2:14 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#38

Här kan ni få en variant till logga. Fler kan lägga upp liknade loggor så är det bara att välja o vraka.

/Elisa

Lejonhjarta
6/29/14, 11:54 PM
#39

Om det går skulle det kunna vara roligt att få månadens katts ansikte där uppe. :-)

Missannas
7/2/14, 1:30 PM
#40

#39 Jättebra idé, kan bli svårt dock eftersom bannern inte omfattas av sajtadministrationen men jag ska höra med dem. Hade varit toppen om det gick att fixa 🙂

Anna - Moderator & medarbetare Siames iFokus

Lejonhjarta
7/2/14, 10:40 PM
#41

#40 Hoppas kan man ju! Ja håller tummen. :-)

Annons:
Upp till toppen
Annons: