Annons:
Etikettstandard
Läst 4086 ggr
[postmortum91]
2014-06-23 14:34

favoritfärg?

Vilken teckning/färg är din favorit?

Då får du välja mellan:
Siames
Oriental
Foreign white
Seychellois

Annons:
kalindas
2014-06-23 16:29
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Vit Oriental är en favorit. Men jag gillar alla färger och teckningar.

/Elisa

Missannas
2014-06-23 16:35
#2

Jag tycker verkligen att alla färger är fina men medger att jag är en sucker för brunmaskat, chokladmaskat och tabby på siames, även paddor❤️ Svarta och chokladspottade orientaler är också sådär extra fina!

Anna - Moderator & medarbetare Siames iFokus

Saffran0Spice
2014-06-23 16:36
#3

Blåmaskad Siames, Choklad Oriental, Foreign White Bicolor
och Smoke Seychellois ^^

hannalarsson
2014-06-23 16:46
#4

Chokladmaskad siames är min favorit, men alla är egentligen lika vackra och oemotståndliga!

[postmortum91]
2014-06-23 21:15
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

#1 Är inte vit oriental en Foreign white? eller vad är isåfall skillnaden?

Kan ni lägga upp bilder på vilka färger ni menar? För när jag söker så kommer så många olika upp, så jag vet inte vad för slags färg ni menar :)

Jag har ingen favorit än, men min siamestjej är brun padda :)

kalindas
2014-06-23 22:34
#6

En vit oriental har gröna ögon. En FW har blå. FW är minst lika vackra och ska en vit OSH vara vacker så måste den ha gröna ögon och inte gulaktiga.

/Elisa

Annons:
Felicula
2014-06-24 11:25
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Det är mycket som är så fint, klassiskt brunmaskade, svarta orientaler, flerfärgade som bicolour , sys eller paddor … Men i slutänden så är min första siames rödmaskad och det är så himla fint! Opus är nio år nu, vart tar tiden vägen?

MissMaven
2014-06-24 13:26
#8

Foreign White, brunmaskade och tabbymönstrade siameser.  Gillar siameser med bra kontraster, det tycker jag är viktigt.

Här är en Foreign White, vår Albert:

SE*La Voix Albert

Och en brunmaskad (blå tassar på bilden tillhör en annan siames):

SE*La Voix Dexter

Det är många färger som jag tycker om. En korrekt choklad siames är otroligt vacker också. Ivanthes Ssiri är en sådan choklad som jag gillar, du kan googla upp fler bilder på henne.

Av orientaler gillar jag bäst blå och lila solida, och sedan mönstrade, med och utan silver (svart silver blotched).

Jelena - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

AngelsCo
2014-06-24 13:48
#9

Svarta eller höggradigt vita orientaler är mina favoriter.  Jag har försökt få fram en chokladoriental sedan jag började föda upp, men det har liksom inte riktigt gått.

Bland SYS är favoritfärgen chokladsköldpadda-och-vit. 

Svartsilverspotted/tickade orientaler är också otroligt vackra, och otroligt sällsynta. 

Sen är det ju så att det aldrig blir som jag tänkt mig. Jag skulle ha en paddoriental, för att försöka föda upp en röd siames. Jag gillar inte röda siameser lika mycket längre, och jag vill aldrig avla på paddor igen (vilket är varför jag äger två paddor?)… :P Alla katter har sin charm, men ni vet. Vissa färger ligger närmre om hjärtat.

Sandra - moderator & medarbetare Siames iFokus

lynxlo
2014-06-24 21:17
#10

Jag instämmer med ovan- svartsilver tickade, spottade och classic tabby orientaler är svårslagna! Också älskar jag ju svartsilver maskade siameser, trots att de ännu ej är godkända för utställning i FIFe. Alla varianter av silver tycker jag är så vackra, kontrasterna förstärks och tabbymönster blir sådär krispiga och utpräglade. Brun och chokladtabby orientaler och brun och chokladmaskade siameser, både tabbies och solida är också storfavoriter. Men, det är inte färgen som räknas! Min stora kattkärlek hette Issa och var en rättså skruttigt kontrasterad blåpadda, vars färg jag aldrig ens tänkte på- hon var närvaro i kubik! Sen måste jag säga: Jag ÄÄLSKAR spökmarkerade orientaler och siameser! Det är inte tillåtet, men likförbaskat så otroligt vackert! 😍

Lo- Moderator och Medarbetare Siames IFokus

Attacks
2014-06-24 21:40
#11

Klarer ikke å velge bare 1 !! Blandt orientalerene er det paddiser med og uten hvitt, og jeg elsker spotter ❤️Det siste kom vel ikke som noe sjokk 😃 Dette på orientalere. 

På SIA/SYS liker jeg best solide og brunmasket. Men padder går helt fint her og.

(N)Attack's Cattery  ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

 

kalindas
2014-06-24 21:44
#12

Den drömteckning jag vill ha på en OSH just nu är en svartsilver classic tabby, tickad går också bra. Den kan få vara med vitt, men då en bicolour.
En blåmaskad Siames är också en önskekatt.

/Elisa

Upp till toppen
Annons: