Annons:
Etikettutställning
Läst 2088 ggr
Proktologi
4/14/14, 6:08 PM

SÅ nervös

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

ska ställa ut för första gången i maj.
Är så himla nervös och jag vet inte varför egentligen.

jag vill gärna ha lite feedback på vad ni tycker om min fina Blåa :)

Se*Ocarinas
www.ocarinascattery.webs.com
www.cuntcat.blogg.se

Annons:
jillan
4/14/14, 6:54 PM
#1

Jag ställde ut för första gången 2010. Gud, vad nervös jag var!!! Fattade INGENTING:) så jag förstår dig:) Fin katt du har. Det kommer säkert gå jättebra! Lycka till!

Proktologi
4/14/14, 6:56 PM
#2

#1
Herregud, tanken är ju att starta katteri senare mot vintern så ställa är ju lite obligatoriskt för mig också! så nervös. har ställt in mig på att det kommer gå skitdåligt och jag kommer göra bort mig.

Tack så mycket :D

Se*Ocarinas
www.ocarinascattery.webs.com
www.cuntcat.blogg.se

kalindas
4/14/14, 7:11 PM
#3

Tycker hon är en klassiskt vacker liten dam. 😍
Är ju lite extra förtjust i blått också.

Kan inte så mycket om vilka krav de har på Sverak, men hon borde ju ta sina cert tycker jag. 🙂

/Elisa

Proktologi
4/14/14, 7:16 PM
#4

#3 

tack :D 
jag får återkomma med vad dom tycker och säger. hon fyllar 7 mån dagen innan uts så hon ska ställas i 7-10mån. hon får dock inga cert än :)

Se*Ocarinas
www.ocarinascattery.webs.com
www.cuntcat.blogg.se

masarten
4/14/14, 7:18 PM
#5

Vilken skönhet, kan bara gå bra! Lycka till🏆

/ Maria.

Proktologi
4/14/14, 7:20 PM
#6

tack tack tack 😃 #5

Se*Ocarinas
www.ocarinascattery.webs.com
www.cuntcat.blogg.se

Annons:
kitte
4/14/14, 7:35 PM
#7

Jättefin tjej 😍Och lycka till!

S*Cupcakes
4/15/14, 9:00 AM
#8

Hon är ju mer klassisk än modern, jag tycker ju öronen sitter lite högt upp och kunde vara någon storlek större men det vet du redan :) Men hon har fin ögonfärg och bra profil, skulle önska lite mindre dominanta och mer snedställda ögon men ögonfärgen är super :) Jättesvärt att säga på bara bild, man vill känna och klämma för att kunna säga exakt vad man vill ha mer eller annorlunda av :)

Jenny - Sajtvärd på Siames iFokus

S*Cupcakes
4/15/14, 9:01 AM
#9

Personligen är jag ett fan av hennes vassa nos! Har sett den på många katter i hennes släktträd och alltid varit förtjust i den

Jenny - Sajtvärd på Siames iFokus

Missannas
4/15/14, 9:33 AM
#10

Att vara nervös första gången hör till, alla har varit nya någon gång 🙂det kommer gå bra. Det finns alltid folk som man kan fråga om det är något man undrar och som hjälper en om det behövs.

Visst ser hon fin ut din blå, för mig är ögonfärg väldigt viktigt och hon ser ut att ha fin grön ögonfärg, eventuellt är ögonformen lite dominant men det är en smaksak bland domare (och hos oss andra). Hon ser ut att ha en fin höjd i huvudet, rak profil och bra haka vad man kan se på bilderna. Hon kommer säkert inte ha några problem att ta sina cert om du vill fortsätta ställa ut henne.

Lycka till och berätta gärna hur det gick sen 🙂

Anna - Moderator & medarbetare Siames iFokus

Lejonhjarta
4/15/14, 10:56 AM
#11

Du vet vad jag tycker om henne. Att ja tycker om henne. :-) Borde allt ta sina cert, sen beror resten på om det är en domare som gillar typade eller klassiska skönheter…

Det kommer att gå jättebra! Andas. <3

Mezzoluces
4/16/14, 11:37 AM
#12

Jag var så förvirrad och vimsig min första utställning, för jag fattade ingenting och vips så hade min katt tagit BIS på våran första utställning :) jag ryckte i varenda arm jag kom åt och frågade om hjälp, och alla hjälpte mig gladeligen, har fått vänner för livet! Älskar blå färg! Hon är helt klart fin och såklart bäst i dina ögon, det är viktigast ❤️ Det kommer säkert gå bra, jag kan bara säga lycka till :) Med vänlig hälsning, Malin

Uppfödare av Balines och siames www.mezzoluces.n.nu

Felicula
4/16/14, 1:08 PM
#13

Fin tjej du har. Vet du, de känner ju av om vi är nervösa och ett tips är att du åker på en utställning ensam, utan katt, innan (om du har chansen, det är någon i stockholmstrakten i påsk, men jag vet inte var du finns, kolla på Sveraks sida om utställningar). Ta kontakt med folk som har Kategori 4 och fråga dem, se vad de har i sina burar, vad de har med sig i övrigt, lyssna på bedömningarna, fråga om du får följa någon som ska visa sin katt, och om denna kan förklara vad den gör. Men oavsett går det säkert bra. Vill du inte visa din katt själv så fråga en assistent. Var tidigt så slipper du köa, det är mitt enda reella tips eftersom jag inte känner din katt. Lycka till.

Annons:
Upp till toppen
Annons: