Annons:
Etikettomröstning
Läst 4512 ggr
MissMaven
10/22/13, 10:53 PM

Vilket foder äter era katter?

Vilket foder äter dina katter? Om de äter flera olika sorter, välj den som de äter mest.
(Tex våra katter äter några olika sorter foder; bäst i mitt tycke är förmodligen Ziwi Peak, eller BARF, men det som de äter mest av, procentuellt, är James Wellbeloved, så jag väljer det.)

Jelena - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Annons:
VStromberg
10/22/13, 11:09 PM
#1

ICA's egna….. Färska kyckling, lever, grishjärta, oxtunga, broskben och annat äckligt.. ;) BARF - såklart.

MVH Viktoria S
- Sajtvärd på Agility Ifokus

AngelsCo
10/22/13, 11:18 PM
#2

Eukanba och bozita/mjau/ICAs

Sandra - moderator & medarbetare Siames iFokus

Missannas
10/22/13, 11:19 PM
#3

Jag svarade Bozita, för det äter de mest av för tillfället. Vanligtvis kompletterar vi med Barf en gång om dagen, helbarfar gör vi i perioder. När vi har kattungar hemma ger vi även JWB torrfoder men i minsta möjliga utsträckning 🙂 de vuxna blir tjockisar direkt. De får även tuggpinnar (avsedda för hundar) och torkad kyckling och anka som godis. Ibland får de även Porta21 konserverade kyckling som de är galna i.

Anna - Moderator & medarbetare Siames iFokus

elli-kleo
10/23/13, 9:54 AM
#4

Jag svarade annat. Just nu mjau och bozita mjukmat, olika sorters mjukmat i protions påsar samt torrfodret nutra nuggets. Men ska beställa Applaws torrfoder nästa gång.

- Medarbetare på Fälttävlan ifokus

amandahurtigh
10/23/13, 10:46 AM
#5

Just nu får mina bara bozita och mjau mjukmat, ska ta tag i barfandet igen, Cobban kommer att älska det tror jag!

Amanda Hurtigh
SE*Aconcagua's Orientaliskt Lång- & Korthår.
aconcaguas.se
amanda@aconcaguas.se

[lucii]
10/23/13, 10:57 AM
#6

Jag köper Applaws, oftast kyckling smak. Ni med mer erfarenhet av siameser vad skulle ni säga är bäst för tänderna. Torrfoder eller blötmat? Jag vet att det finns lite olika åsikter kring detta.

Annons:
Carrosh
10/23/13, 11:14 AM
#7

Royal Canins allergifoder.

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

AngelsCo
10/23/13, 11:39 AM
#8

#6 BARF inkl ben. Blötmat utan kolhydrater är tvåa, i min värld.

Sandra - moderator & medarbetare Siames iFokus

[lisme]
10/23/13, 3:31 PM
#9

Vi bruker Earthborn Holistic tørrfòr og Bozita våtfòr i tillegg til rått kjøtt

kitte
10/23/13, 6:56 PM
#10

Här hemma serveras det mest Barf och lite Mjau blötmat.🙂

Mezzoluces
10/23/13, 7:20 PM
#11

Arion torrfoder och mjau blötmat och ibland barf

Uppfödare av Balines och siames www.mezzoluces.n.nu

Nerdysiamese
10/23/13, 8:09 PM
#12

Hanen hel-barfas, honan halv-barfas efter hur hennes aptit ser ut

Medarbetare på Datorspel I Fokus

Nebel
10/24/13, 1:27 AM
#13

Killarna här hemma dissar rått kött tyvärr. De får våtfoder några ggr per dag, främst Mjau. Samuel föredrar fortfarande sitt älskade torrfoder framför allt annat så det är svårt att ge upp det helt. Har prövat de flesta spannmålsfria utan större succé, har nu börjat introducera Orijen sen några veckor och det verkar gå hem ;)

Annons:
Zakira
10/24/13, 7:42 PM
#14

James wellbeloved torrfoder och mjau eller bozita blötmat.

SpattFia
10/25/13, 9:14 PM
#15

Svarade Bozita för det är vad det äts mest av (våtfoder). 
De äter emellertid BARF, Ziwi Peak (våtfoder) och Applaws (torrfoder) också.

Attacks
10/26/13, 12:34 AM
#16

Trainer, Porta 21 og Orjien - alt kornfritt.

Bløtmat og rått kjøtt.

(N)Attack's Cattery  ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

 

fvanilla
10/28/13, 12:44 PM
#17

Röstade annat.

Blötmat av olika blandade märken och rått kött för mina katter, 🙂

Annica-H
10/30/13, 11:15 PM
#18

Mina får Mjau blötmat tillsammans med blandat rått kött.
Dom plockar alltid ut det råa köttet först, så tanken är väl att jag ska ta och lära mig blanda till köttet i rätt proportioner så det blir BARF av det hela.

origirl
10/30/13, 11:55 PM
#19

Har börjad fora med Canagan, er jätte nöjd 😃

Nebel
10/31/13, 12:09 AM
#20

Någon som känner till och/eller har provat Power of Nature? Ger övervägande del våtmat. Kan nog inte sluta helt med torrfoder till killarna (hur gärna jag än vill ;) men har svårt att hitta ett bra foder som de äter.

Annons:
Maria29
11/1/13, 7:49 AM
#21

Mina äter Happy Cat Beef (från zooplus) och så ger jag burkmat  alternativt kött så att de får vara katter. Jag hade en period jag bara gav burk och kött men efter ett tag försökte de sno hundarnas torrfoder, så jag gjorde ett experiment och bestälde torrfoder till katterna igen och det funkade.

Sajtvärd på Lantdjur i Fokus & medis på Vinthundar i Fokus

Denna kommentar har tagits bort.
rutigduk
10/3/14, 1:14 AM
#23

#3 Vilken sort/storlek på hundtuggpinnar ger du dina katter? Har sett tecken på min ena katt att hon vill "tugga/gnaga" på något som kliar skönt i tänderna ;)

lynxlo
10/3/14, 1:20 PM
#24

Jag rekommenderar torkade kycklingfileer (hundgodis, planet pets är favoriten hemma hos mig)- de kan tugga i timmar och det ser ut att kittla dödsskönt i tänderna! 😃

Lo- Moderator och Medarbetare Siames IFokus

[Cattention]
10/4/14, 3:57 PM
#25

Vi har precis börjat med vom og kattemat. Ett fryst färskfoder, djuraffären kallar det för "budget barf". 

Men nu i början blandar vi ut med applaws blötmat till en av flickorna. .

===

Attacks
10/4/14, 5:07 PM
#26

Vi har endret til kun å fore med Oirjen og Acana tørrfor.  Bløtmat, er det Bozita og annet kortnfritt. I tillegg er det "Vom og Hundemat" pølsene og annet rått kjøtt. Varierer litt egentlig hva vi finner på butikker. Nå i jaktsesongen har jeg aliert meg  og håper på litt innmat fra elg,hjort og rådyr :-)

(N)Attack's Cattery  ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

 

rutigduk
10/4/14, 7:36 PM
#27

#24 Jag har tidigare testat att ge dem torkad kyckling i små bitar ca 1x1 cm stora. Dock är de sega i konsistensen så de fastnade som en stor klump på tanden så katterna stod bara och krafsade med tassen för att få bort dem. När de väl fått loss dem så svalde de dem nästan hela och satte i halsen (de har väääldigt bråttom när de äter…). Det var inte så lyckat för mina katter tyvärr, så det är därför det där med tuggpinnar avsedda för hundar lät intressant eftersom de är mycket hårdare att tugga och gnaga på :) Köpte även Planet pets torkade kycklingfiléer förut, men vågade aldrig testa att ge katterna så stora bitar pga av de tidigare halsincidenterna. Därför fick det godiset åka hem till mina föräldrars stora hund istället ;)

Annons:
lynxlo
10/6/14, 12:31 PM
#28

#27 jag känner igen dilemmat med att det fastnar i tänderna och sen sväljs helt ( och därför kommer opp igen 😖). Det fina med hundportionerna är att det är omöjligt att svälja om de inte tuggat först, de är helt enkelt för stora. De får tugga i sig flisa för flisa, och biten blir blöt och mjuk under tiden de tuggar. Jag rekommenderar att testa, mindre risk än med de hårda hundbenen som dessutom behandlats med en kemikalier. Om du ändå vill prova tuggpinnar brukar de inlindade i kyckling vara poppis, men ha dem under uppsikt och se till så de inte sväljer ner "benbitar". Lycka till!

Lo- Moderator och Medarbetare Siames IFokus

rutigduk
10/6/14, 6:27 PM
#29

#28 Tack för tips om tuggben inlindade i kyckling, ska kolla upp det vid nästa besök i djuraffären :) Kanske även vågar köpa de torkade kycklingfiléerna igen å testa.. :)

jillan
10/10/14, 1:13 PM
#30

Jag ger applaws torrfoder & pussi mjukmat (den ända mjukmaten de äter😁)

Upp till toppen
Annons: