Annons:
Etiketthobby
Läst 1999 ggr
Nebel
10/4/13, 5:36 PM

Jag är en sucker för barnsliga ting...;)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hittade dessa oemotståndliga tandborstar till killarna på ett av stadens apotek. Är det detta man menar med design och funktion i harmoni (LoL)?!

Annons:
Nebel
10/4/13, 5:38 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Uppdrag granskning

Missannas
10/4/13, 5:39 PM
#2

😃 Jag har också dessa tandborstar hemma till mina!

Anna - Moderator & medarbetare Siames iFokus

Nebel
10/4/13, 5:41 PM
#3

Då är vi (åtminstone) två med god smak 😉

kitte
10/5/13, 3:51 PM
#4

Vilka fina borstar 😃

[lucii]
10/7/13, 8:50 AM
#5

Hur ofta borstar ni? Jag har inte gjort detta på åratal 🤔

Nebel
10/8/13, 6:56 AM
#6

#4 Ja, visst är de rara ;) #5 Jag försöker att borsta varje dag. Har tidigare haft svårt att få Samuel att acceptera tandborstning men tur i oturen ;) så har han alltid varit mindre motsträvig när det gäller tänderna längst fram i munnen och det är ju bara de gaddarna han har kvar nu (konstaterades att go-gossen hade FORL i våras och större delen av tänderna fick dras). Jag måste erkänna att det är först under senare år som jag blivit medveten om div tandproblem och vikten av tandborstning. Har haft kat-4 katter (och huskatter) sedan 90-talet och inte haft någon katt med egentliga problem innan. Årliga kontroller samt tandstensborttagning vid något tillfälle. Lite konstigt att inte någon av de veterinär jag haft under åren rekommenderat tandborstning….

Annons:
[lucii]
10/8/13, 7:48 AM
#7

#6

Mina husisar har egentligen bra tänder. Ger dem lite godis mot tandsten ibland. Men är det så att Siameser drabbas mer av tandproblem? Eller är det mer som ett lotteri?

Nebel
10/9/13, 5:37 AM
#8

#7 Jag känner inte till om kat 4-katter är mer drabbade än andra raser. Har hört andra kattägare prata om det men inte sett någon forskning i ämnet. Finns säkert någon annan härinne som är mer insatt ;)?

Lejonhjarta
10/9/13, 11:42 AM
#9

Fick höra hos veterinären att långnosade hundar å katter har mer tandproblem än andra raser. 😕

Missannas
10/9/13, 12:10 PM
#10

Jag tror att vissa linjer är mer exponerade för tandsjukdomar än andra. Jag tror inte alla orientaliska katter har sämre munstatus än andra katter rent generellt. Har hört lite olika från veterinärer, en del påstår att våra raser lättare får problem och andra säger att det är lika vanligt inom alla raser. 

Oavsett så kan man inte blunda för att miljön spelar stor roll, självklart ska man hålla koll och ta hand om sin katts tänder. Det är väl som med människor, vissa av oss har lättare att få problem med tänderna än andra men oavsett vilken typ man tillhör så måste man ju sköta sina tänder, annars får man problem, inte konstigare än så. 🙂

Anna - Moderator & medarbetare Siames iFokus

Upp till toppen
Annons: