Annons:
Etikettifokusinfo
Läst 3544 ggr
brittis1,5
5/5/13, 4:43 AM

Hitta avelshane

Hitta avelshane verkar hopplöst.

Verkar som det verkligen är brist på siameshanar för avel. Något för klubbarna att jobba med. Jag är nybörjare, m  blir det inte en väldigt snäv avelsbasis med så få avelshanar. Jag jämför med hundavel, som jag vet lite mer om.

Annons:
[idaskoog]
5/5/13, 5:01 AM
#1

Jag tror att det finns fler avelshanar men för få som vill låna ut dem…eller har jag fel?

Mewz
5/5/13, 7:52 AM
#2

Men, på vilket sätt skulle det vara klubbarnas ansvar att jobba för det?

Real stupidity beats artificial intelligence every time

Lejonhjarta
5/5/13, 8:31 AM
#3

Mkt svårt att hitta, håller med.

Lite synd, alla kan inte ha egen hane. Fler borde försöka låna ut sin hane innan kastration även om katten är tänkt som sällskapskatt. Detta hade säkert gynnat och breddat aveln mer.

Jossefina
5/5/13, 8:49 AM
#4

är det siames som gäller? annars tycker jag mig ha världens finaste OSH !

SacredSouls
5/5/13, 12:14 PM
#5

I ditt forrige innlegg ga vi deg tips om å se i vår velkommen tråd i forhold til regler om annonsering. En slik kort notis som du skrev da kan virke useriøs for opdrettere. Så skriv gjerne en ny annonse komplett med link til stamtavle,PRA status,bilde. Hva du ønsker av hannkatten etc. så skal du se du får sikkert svar av noen 🙂

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Lejdet
5/5/13, 5:02 PM
#6

Jag kommer att låna ut min vitfläckshane Obelix SYS c03 när han blir fertil i höst. Han är född i dec.-12 och är en stor kille som redan väger 2,9 kg vid 5 mån ålder. 

Han är PRA-fri och har lite ovanliga linjer i siamesaveln då hans mor är en OSH från långhårsaveln.

Mor: CH S*Coral Reef´s Tingeling, OSH c03 ej långhårsbärare(DNA-testad)

Far: S*Wilhug´s Flip Flop and Fly, OSH b

Annons:
[idaskoog]
5/5/13, 5:55 PM
#7

#6 han är jag sugen på 😍…om inte det är för många som hinner före förstås 😃

AngelsCo
5/6/13, 3:29 PM
#8