Annons:
Etikettuppfödare
Läst 5149 ggr
MonaLia
11/8/12, 7:43 PM

Inga uppfödare runt jönköping?

Hej jag är ju somsagt ganska ny här på iFokus..

Men jag tänkte bara nämna en liten tanke som jag haft ett par år… Jag har fått uppfattningen att det inte finns några uppfödare runt omkring Jönköping, jag har iallafall aldrig hittat någon! Inte för att jag ska köpa någon katt än och man kan ju åka till en annan stad och köpa för det är dom ju värda(: Men det är lite tråkigt för kanske hade velat komma och titta på några orientaler och se hur de verligen är i verkliga livet för har bara sett dom i burar eller på bilder och läst om dem!

Dessutom är det ju aldrig några utställningar i närheten här, det är trist det med… Det var det för ca 8 år sen eller så när jag var liten, då gick jag på en utställning på Elmia och det var då jag föll för orientalerna!

Tänkte bara slänga ut mina små funderingar lite sådär, kanske kan någon som anordnar utställningar fixa en på elmia haha?! Kanske inte är så lätt men ändå, vill så gärna titta på alla storörade underverk…

Annons:
Lejonhjarta
11/8/12, 10:28 PM
#1

www.freewebs.com/siameser/   så kommer du till hemsidan för Djärfs siameser. Dom bor i Hovslätt utanför Jönköping och jag tror dom nyss fick en kull med ungar men tror alla är tingade. Tror att 2 i kullen var helvita och 3 maskade.

Lejdet
11/8/12, 10:31 PM
#2

SE*Pilgatans har du i Vimmerby

Mirren6
11/9/12, 8:37 AM
#3

Har också funderat kring just det. Något direkt svar har jag däremot inte. Det är väl Dackekatten som har sitt säte i Jönköping. Kanske helt enkelt är så att de inte har haft möjlighet eller resurser att anordna utställning på ett tag.

Jag jobbar i Jönköping men bor i (typ) närheten, i Tidaholm :)

Mewz
11/9/12, 9:01 AM
#4

Dackekatten har utställning varje år, i våras var den i Gislaved och nu till våren ska den vara i Värnamo.

Real stupidity beats artificial intelligence every time

berthagenn
11/9/12, 9:10 AM
#5

Djärfs siameser finns i Jönköping!

http://www.freewebs.com/siameser/

MonaLia
11/9/12, 10:44 AM
#6

Jaha jag får väl börja gå in lite på dackekattens hemsida och kolla lite då så kanske jag kan gå nån gång på en utställning! 
Tack för alla svar(:

Annons:
Mirren6
11/9/12, 11:05 AM
#7

#4 Se där, vad bra med någon om vet :) Den får man absolut planera in till våren!

Mewz
11/9/12, 11:15 AM
#8

Här kan man se alla kommande utställningar :)

http://fifeweb.org/wp/shows/shows.asp

Real stupidity beats artificial intelligence every time

MonaLia
11/9/12, 12:44 PM
#9

vilken bra sida! tack

Mewz
11/9/12, 12:55 PM
#10

Iofs bara FIFé, WCF/TICA/CFA finns på andra ställen.

Jag bor strax utanför Värnamo och har numera även en oriental.

Real stupidity beats artificial intelligence every time

MonaLia
11/10/12, 10:58 AM
#11

Åh är det du sm har den superfina salvador dali liknande katten?^^ Jättevacker!

Lejonhjarta
11/10/12, 10:51 PM
#12

Bla här kan du kolla in vart WCF har sina utställningar någonstans.

www.hallandskatten.com alt www.snrf.org/ och klicka dig vidare…

Djärfs katteri som jag #1 och #5 tipsat om tillhör wcf.

MonaLia
11/11/12, 9:59 AM
#13

Jaha okej, djärfs verkar ha fina siameser, är dock mest intresserad av oriental dock! Men de är ju i princip samma katt med olika utseende:)

Okej, ja där ser man ju att de flesta hålls mer norrut eller hur man säger, jag bor lite i mellan alla utstälningar och grejer kan man säga… antingen är dom neråt skåne eller uppåt nånstans!
Haha, jag får väl kolla på schemana och planera in någon resa 2013!

Annons:
kalindas
11/11/12, 10:13 AM
#14

#13
Djärfs har ju även Foreign White, de är ju enfärgade som en Oriental. Bara att de ha blå ögon. Otroligt vackra!

/Elisa

MonaLia
11/11/12, 10:56 AM
#15

Jaha ja juste! Kanske skulle fundera på att fråga om jag kunde få komma och titta någon gång, brukar uppfödare tycka att det är okej? Eller är det jobbigt om man frågar, det kanske är massa människor som frågar hela tiden tänker jag!

kalindas
11/11/12, 12:22 PM
#16

#15
De flesta tycker bara det är kul om kattungespekulanter kommer och hälsar på. Så ring du dem. Glad

/Elisa

Lejonhjarta
11/11/12, 12:48 PM
#17

Vi älskar att visa upp våra underbara å vackra katter så jag tror det är likadant ställt med Gunilla.Glad

Kommer du i närheten av Borås/Bollebygd är du välkommen hit åxå. Har oriental, vitfläcks oriental och siameser.Glad

MonaLia
11/11/12, 1:32 PM
#18

Åh okej va bra, så att man inte känner sej som att man tränger på ifall man frågar!

#17 Ja jag åker ju faktiskt till göteborg ibland på små resor, så skulle ju kanske samordna det med ett beök hos er i framtiden!  Isåfall hör jag av mej!Glad

Jag vill så gärna träffa en oriental i verkligheten, att se dem på utställningar är ju också kul men man ser ju inte deras "naturliga" beteende då, så jag skulle vilja träffa en och se om de är så som jag fantiserat om när jag läst alla artiklar och historier om dem! Glad Det är ju troligtvis en helt annan grej att läsa om dem och verkligen träffa en!

[figgelina64]1
11/11/12, 1:33 PM
#19

SE* Qjou´z uppfödninga Balines/Sia, Osh/Olh finns i skövde c.a 9 mil från Jkp :-)

MonaLia
11/11/12, 2:20 PM
#20

Skövde är ju inte heller så värst långtifrån nej, kanske kan planera en resa dit ockå någon gång! Ååh va jag vill!

haha min pojkvän suckar åt mej när jag berättar om alla uppfödare vi ska åka och hälsa på någon dag, får väl ta med mej min mamma istället! Skrattande

Annons:
Lejonhjarta
11/11/12, 10:09 PM
#21

#18 Du, dom är ännu bättre i verkligheten… Skrattande Trodde inte att dom skulle vara så underbara, att jag bara ville att dom skulle vara så bra för ja längtat så länge… Men dom är ännu bättre. Min dotter är fick jag ge en av kattungarna från andra kullen för hon va så svartsjuk på katterna för jag är så kär i dom… Löjligt men sant. Du e så välkommen så. Glad

MonaLia
11/12/12, 12:17 PM
#22

Å tack så mycket så himla snällt av dej!

Nu längtar jag bara ännu mer!! Måste försöka åka till göteborg någon gång så kanske jag kan komma och hälsa på!

alltidsiames
11/16/12, 5:43 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#23

Kan inte tänka mig livet utan orientaler och siameser!

MonaLia
11/18/12, 6:55 PM
#24

Åååh vad fin!! Längtar såååååå!

Är det Gremlins?Glad Så fin färg han har!

alltidsiames
11/20/12, 7:01 AM
#25

Han är ljuvlig men han hatar att bli lyft. Ingen katt är perfekt :-)

MonaLia
11/20/12, 9:42 AM
#26

Haha, nej alla djur har ju sina egenheter! Glad

Herlingstorp
3/24/13, 8:21 PM
#27

Vår Pastell kommer från Djärfs och han är världens underbaraste!! Familjen Djärf är jättetrevliga och deras katter jättefina! Rekommenderar dem.

Annons:
CoralReefs
3/24/13, 10:47 PM
#28

Vi bor bara 4 mil utanför jönköping =) www.coralreefs.se

Mewz
3/25/13, 7:39 AM
#29

Får strax hem min hona och sen hoppas vi på att det ska gå vägen och att allt är som det ska vara. Du är jättevälkommen att hälsa på TS om du är intresserad. Dock bara vitfläck.

Real stupidity beats artificial intelligence every time

MonaLia
3/25/13, 8:55 PM
#30

# 28 vilka fina katter ni har! Kanske kan komma och hälsa på någon gång i framtiden, isåfall hör jag av mej! Tack för erbjudandet!🙂

#29 Vad är det för en hona?🙂 Det är du som har en oriental som heter Sushi va? Såg honom på en utställning och blev helt förälskad! Tack så mycket, jag kanske kan komma någon gång!

Skulle vara jättekul att komma och hälsa på någon av er, vill så gärna veta hur en oriental/siames är i verkligheten och inte bara på bilder och videos!

CoralReefs
3/25/13, 9:23 PM
#31

#30 Tack! Du är välkommen=) Har bara tre vuxna hemma men just nu har jag fyra kelsugna kattungar=)

MonaLia
3/25/13, 10:43 PM
#32

Åh jag såg dom på din hemsida, gud så gulliga! Önskar jag kunde köpa en nu!! Såg nu att du bodde i nässjö, jag åker dit väldigt ofta så jag skulle absolut kunna hälsa på någon dag🙂

Upp till toppen
Annons: