Annons:
Etikettomplacering
Läst 7914 ggr
prodigy
9/15/12, 12:32 PM

Katter omplaceras!

Hej allihop!

Med enorm sorg måste jag hitta nya kärleksfulla och livslånga hem till flera av mina älsklingar. Min uppfödning drabbades som många här vet av sjukdom vilket medförde dåliga magar. Alla tester, bakterier, parasiter mm har gjorts, men visar ingenting, veterinärens slutsats var Corona viruset vilket styrktes av att en av mina ungar dog fem månader gammal i FIP.

Alla katter är i dag fullt friska och pigga, men ett par ungar behöver lite tid här hemma innan de är redo för flytt då de haft dålig tillväxt pga sjukdomen.

Eftersom det blir för mycket för både ekonomi, ork och övriga familjen med 6 katter har jag tagit beslutet att hitta nya hem till några av de stora i stället.

Alla mina katter är mycket sociala, trevliga, pratsamma och vana vid barn , musik och liv och rörelse. De vuxna är givetvis kasterade! Inga katter för vidare avel alltså.

Kika gärna in på hemsidan där lite äldre bilder finns och pma eller maila mig vid intresse så kan vi tala om vilka katter som hehöver nya hem.

Endast personer som är helt införstådda med siamesens och orientalens temperament, kostnader för försäkring, årliga vaccinationer, bra mat mm mm göre sig besvär! :)

Mvh/Lisa SE*Värpinges

http://www.123minsida.se/prodigy/

Annons:
kalindas
9/15/12, 1:42 PM
#1

Har du testat dem för TF?

/Elisa

prodigy
9/15/12, 3:20 PM
#2

Japp! Och Giardia, salmonella och de vanligaste bakterierna + någon mer parsit. Allt negativt.

kalindas
9/15/12, 3:44 PM
#3

#2
Då är det nog som veterinären säger corona som är boven. Hade ju liknade trassel med "Isfolkskullen". Två av dem dog senare i FIP hos sina nya ägare. Rynkar på näsan

/Elisa

alltidsiames
9/18/12, 6:32 AM
#4

Måste man skrämma bort folk med såna historier? Undrar bara.

kalindas
9/18/12, 7:03 AM
#5

#4
Corona är ofarligt för vuxna katter. Minst 95% av våra raskatter bär på det. Katterna som ska omplaceras är friska och sunda. Så är det någon som blir rädd för att det står att några bar på sjukdomar som ungkatter, då är det ändå inte rätt som nya ägare.

/Elisa

prodigy
9/18/12, 8:56 AM
#6

Jag skulle aldrig överväga att låta någon katt flytta som jag misstänkte var sjuk. Detta är ju som mina barn, och det kan bara komma på tal om en flytt om det känns 100% rätt!

Däremot vill jag vara ärlig från början, och vi har ju haft problem med något virus, antagligen corona som det ser ut…

Men just nu är här sex stycken pigga friska tornados som lever rövare och försöker tjyva ost vid frukostbordet! Glad

Men somsagt, den som vill erbjuda någon/några av älsklingarna ett nytt hem bör vara medveten om historiken…

Annons:
Lejdet
9/18/12, 9:28 AM
#7

Coronaviruset finns i minst 80% av alla kattgrupper och kan lika gärna dras in i huset av nya ägarens skor som varit ute och samlat upp en utekatts virus till en katt så att dina katter har/eller haft corona är egentligen en bagatell i sammanhanget

Mirren6
9/18/12, 10:15 AM
#8

När jag i februari köpte Mao från er var jag väl medveten om sjukdomen som fanns i katteriet. Jag lät mig inte avskräckas utan hämtade hem min efterlängtade lilla padda.

Det beslutet kan jag ärligt säga är det bästa jag har tagit.

Min älskade lilla Mao är min och min sambos lycka i vardagen. Var dag fyller hon våra liv med glädje och värme, upptåg och bus,  kärleksnafs och kloka ord. När hon lämnar vår sida är det för att busa med sin kompis Ella eller för att besöka lådan eller matskålen. Annars är hon med oss jämt; på vår axel när vi står och går, i vårt knä när vi sitter ner och under vårt täcke när vi sover. Alltid med ett konstant spinnande.

Sen Mao kom till oss har vi på riktigt blivit en familj. Jag kan inte tänka mig en dag utan henne i mitt liv.

Den som får ta hand Britta, Blixten, Olle eller någon av de andra katterna ska skatta sig lycklig!

prodigy
9/18/12, 10:47 AM
#9

Tack Marie! :)

Mirren6
9/18/12, 11:15 AM
#10

Självklart Lisa! :)

Tycker folk ska veta vilka fina och speciella katter ni har och inte låta sig avskräckas av att de åkte på sjukdom som små!

prodigy
9/18/12, 12:11 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Bifogar en bild på ungarna i höstsolen!

prodigy
9/18/12, 12:23 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Ett stycke katthög! :)

prodigy
9/18/12, 3:47 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

Och en på pappa Spock!

Annons:
annaliten71
1/6/17, 8:22 AM
#14

Men visst är det Pysen!?

annaliten71
1/6/17, 8:26 AM
#15

Oj, glömde skriva mitt namn. Blev så till mig 😜 S*Fengs Best of you (Pysen) finns nu hos mig i Umeå. Anna Forssén

Pia-69
1/6/17, 11:40 AM
#16

#0 Försökte gå in på länken men den funkar inte! 😞


Cats are like Potato Chips, You can't just have one!

NatasjaHemby
1/6/17, 12:03 PM
#17

#16 Tråden är nästan fem år gammal, så det är nog därför sidan inte finns längre 🙂

#15 Hoppas ni får kontakt! 👍

SE*Simbelmynes

Upp till toppen
Annons: