Annons:
Etikettberättelser
Läst 2684 ggr
Sussi89
2012-06-15 11:55

Gillar katterna bebisen?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Fick frågan från min barnmorska häromdagen om katterna gillar Ophelia(bebisen). Jag svarar att ja dom gillar henne jättemycket. Så frågar hon; hur vet du det? Då blev jag lite ställd faktist, ja… hur vet jag det?! Mitt svar att dom gillar att vara med henne och så lät väldigt lamt, men kunde inte komma på mer saker att övertyga henne om att katterna faktist gillar lillan.

Men så idag kollade jag på bilder jag tagit och tog även bilder i morse på henne och katterna. Skulle ha visat dom för Barnmorskan! Eller vad säger ni? Någon som tvivlar på att katterna gillar henne ;)

Denna bilden är tagen i morses :) Från vänster: Sammi, Björne, Björnelina och längst fram Carl Phlilip. Och i mitten Ophelia då :)

Som people don't understand why I talk to animals. That's okej, the animals understand . ~ Anthony Douglas Williams~

S*Winterwind

Annons:
Lejonhjarta
2012-06-15 11:58
#1

Sussie, bilden finns inte med.Flört Men ja tror dig, har sett dina bilder innan. Glad

Sussi89
2012-06-15 11:58
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Stolta Björne och Carl Philip.

Som people don't understand why I talk to animals. That's okej, the animals understand . ~ Anthony Douglas Williams~

S*Winterwind

Sussi89
2012-06-15 11:59
#3

Ser du dom nu?

Som people don't understand why I talk to animals. That's okej, the animals understand . ~ Anthony Douglas Williams~

S*Winterwind

Sussi89
2012-06-15 12:03
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Tre trötta bebisar :)

Som people don't understand why I talk to animals. That's okej, the animals understand . ~ Anthony Douglas Williams~

S*Winterwind

Lejonhjarta
2012-06-15 12:03
#5

Jepp, nu e dom där. Ligga grupp med henne åxå, såklart! Ta med fotona så barnmorskan får bilda sin egen uppfattning. SkrattandeMina katter på den tiden barnen var små låg åxå gärna i närheten av barnen.Glad

Sussi89
2012-06-15 12:09
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Babysittern passar bra att dela på också :)

Som people don't understand why I talk to animals. That's okej, the animals understand . ~ Anthony Douglas Williams~

S*Winterwind

Annons:
berthagenn
2012-06-15 12:12
#7

Åhhhh, så himla gulligt! KyssKyss

Sussi89
2012-06-15 12:14
#8

Kerstin- Får nog göra det, så hon får se det själv :) Klart att alla mina bebisar ska hålla ihop:)

Som people don't understand why I talk to animals. That's okej, the animals understand . ~ Anthony Douglas Williams~

S*Winterwind

amandahurtigh
2012-06-15 12:23
#9

Myyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyysiga bilder!!KyssKyss

Amanda Hurtigh
SE*Aconcagua's Orientaliskt Lång- & Korthår.
aconcaguas.se
amanda@aconcaguas.se

Missannas
2012-06-15 12:34
#10

Vilka jättesöta bilder! Glad Blir glad över att det finns de som inte glömmer bort sina djur så fort de får barn.

Anna - Moderator & medarbetare Siames iFokus

namsooks
2012-06-15 13:47
#11

Vilka härliga bilder! Syns väldigt tydligt att de trivs med varandra!!!

För övrigt tycker jag att det va en lite udda fråga från barnmorskan, ok att hon undrar men att hon också frågar hur du vet det? Konstigt tycker jag.

Min erfarenhet och uppfattning är att vår ras vanligen älskar alla människor, stora som små, givetvis varierar det lite från individ till individ.

Hos er är det verkligen inte någon tvekan!

kalindas
2012-06-15 13:49
#12

Härliga bilder!

/Elisa

Siameshona
2012-06-15 14:38
#13

Ingen tvekan att Ophelia tillhör flocken!1 Gu va mysiga bilder!

Borde visas för de som tex.avlivar sina katter för det kommer hår i nappenRynkar på näsan

Annons:
GunillaSverkersson
2012-06-15 15:44
#14

Fina bilder, jag har alltid haft katter med mina barn och nu är de 21 och 22 år  med egna katter. Jag har aldrig känt mig orolig på något vis. Det gäller ju bara att se till att barnen är snälla mot djuren, djuren är ju alltid snälla mot barnen.

Tänker även på alla som ska omplaceras när familjen skaffar barn.Obestämd

Lyckos alla barn som får växa upp med djurGlad

Vi har långhåriga kattungarKyss hos oss   www.broddans.se Glad

Sussi89
2012-06-15 17:41
#15

Tack! :)

Tyckte också det var en konstig fråga, därför kom jag inte på något bra svar. Hon kunde lika gärna frågat mig om jag gillar mitt barn, och hur vet jag det? Det är bara så självklart!

På tal om hår på nappen, jag brukar skoja om att Ophelia kommer att börja spy upp hårbollar ;) Hon brukar ha något katthår i mungipan då och då.Flört

Som people don't understand why I talk to animals. That's okej, the animals understand . ~ Anthony Douglas Williams~

S*Winterwind

cillaroten
2012-06-15 18:51
#16

Vilka underbara bilder!!!

Jag har aldrig förstått människor som måste omplacera sina djur bara för att dom får barn….mina barn är också uppväxta med både kattsand och diverse djurhår i mungipan…Flört Jag tror att dom har varit både friskare och lyckligare än många andra barnGlad

Anna1978
2012-06-15 20:07
#17

Härliga bilder!

SacredSouls
2012-06-15 22:44
#18

KyssKyss Såå kjempeherlige bilder. Tusen,tusen takk for at du deler de med oss.

Ja disse skulle du helt klart vist frem og også hatt med deg på helsestasjon når det er dags for veing/måling etc.

Jeg er vokst opp med katter og mine barn har vokst opp med katter.Kunne ikke tenkt meg det på noen som helst annen måte. Barn har så mange gleder av å vokse opp med dyr rundt seg.

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

[figgelina64]1
2012-06-16 10:12
#19

Mina Balineser gillar oxå barn och då speciellt Hugo som gärna kryper när och ligger tätt intill och tålmodig är han oxå, kanske bar luktar gott för katter brukar ju även dras till barnens sängar och vagnar även när dem är tommaSkrattande

vad är det man lite grovt uttrycker ibland…"skitiga barn är friska barn"

Finns studier gjorda med barn i lantbruk med mjälkkor som visade att dessa barn i mindre utsträckning än andra var sjuka och ahde allergier…jag tror det är bra att utsätta barn för djur och lite skit i hörnet i lagom mängdFlört

hoffens
2012-06-16 13:48
#20

Underbara bilder. Dessa bilder voro bra att vsia till blivande föräldrar som tänker placera om katterna för att de väntar barn

Annons:
Upp till toppen
Annons: