Annons:
Etikettuppfödare
Läst 4622 ggr
cosbykatten
4/13/11, 7:45 PM

Kostnader import?

Jag vet att det varierar kraftigt, men det vore väldigt intressant att få höra från uppfödare och andra vad det kostat att importera katter?

Vore intressant att få höra vilket land det rör sig om, vad katterna där kostar, kostnader för transport, tester etc.

Hoppas på svar Glad

Annons:
Maxima06
4/13/11, 8:08 PM
#1

bara intresserad av kat IV katter eller även andra raser?

cosbykatten
4/13/11, 8:09 PM
#2

#1 Maxima06 > Egentligen intresserad av kat IV, men det går ju till att importera på samma sätt oavsett ras, så visst vore det intressant att höra om andra raser också! Glad

Maxima06
4/13/11, 8:21 PM
#3

Okidok ;) Importerat korat från tyskland, 8000 för katten (kostar en 7-8000 i sverige), 500 för tester, ~1500 för flyg tor, 300 för transfern..är väl det jag kommer ihåg sådär på rak arm.

edit. glömde vet.besiktningen i Sverige för att få försäkra henne..kommer inte ihåg vad den gick på men runt 500.

MalinL
4/13/11, 11:31 PM
#4

När jag har importerat mina två senaste importer så skickade jag en vet besiktingblankett till uppfödaren, så att hon besiktigade dem innan de flyttade. På så sätt så var katterna försäkrade direkt när de kom till Sverige.

Attacks
4/14/11, 12:20 AM
#5

Mine importer har kostet alt fra 900 - 1500 euro,og da er ikke ev tester og reise inkludert.Frakt av katt er alt etter hvor rimelig du kan få reisen av katten hjem.Glad

(N)Attack's Cattery  ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

 

Maxima06
4/14/11, 4:41 PM
#6

Koraten var såklart besiktigad även i tyskland men agria krävde att hon besiktigades även här.

Annons:
[lisme]
4/14/11, 4:54 PM
#7

# 6 det samme måtte vi gjøre med Vasco. Agria godtar ikke veterinærattester fra land utenfor Norge og Sverige

Sozzia
4/15/11, 7:43 AM
#8

Min finska import har kostat mig totalt ca 8 000 kr, inkl. resan.

Var intresserad av en katt med ryska linjer också, men den blev för dyr tyckte jag. 10 000 kr för katten (exl. vet, resa, transfer osv.)

tuska
4/15/11, 9:05 AM
#9

#8   Nu blir jag nyfiken har du en 3:e kisse nu ?   Den måste du visa upp här

MalinL
4/15/11, 7:42 PM
#10

#7 Det gör det enligt mitt ombud. De har en spec besiktningsblankett som man skickar till uppfödaren och så fyller uppfödarens veterinär i den när kattungen besiktigas.

Så gjorde uppfödaren till båda mina importer som jag gjorde förra året, sedan så scannade hon in den och skickade till mig innan leveransen så att jag kunde vidarebefodra det till Agria, var inga problem, och försäkringen tog även den vet vård som ena av kissarna senare behövde.

Fast kanske är svenska och norksa agria olika underbolag med olika regler.

[lisme]
4/15/11, 8:12 PM
#11

#10 Agria er det samme selskapet i Sverige og Norge, men vi har litt ulike betingelser og forsikringsmuligheter. Jeg prøvde å sende helseattesten som Vasco fikk i Tyskland, men fikk den ikke godkjent.

[Drama]
4/15/11, 8:13 PM
#12

Jag importerade en hane från tyskland och detta kalas kostade mig totalt ca 20 000 kr men det var det värt och ångrar mig inte det minsta då jag fick en super trevlig katt som har de grönaste ögon man kan tänka sig.

alltidsiames
4/16/11, 10:05 AM
#13

#12 Vill se bild nuuuuu tack!Tungan ute

Annons:
Maxima06
4/16/11, 2:18 PM
#14

#10 När jag pratade med mitt ombud om att vi skulle importera nämde hon ingenting om detta, utan bara att vi fick besiktiga henne även i Sverige. Får fråga henne om detta till nästa gång, vore ju onekligen smidigare om man skulle kunna skicka ner ett papper till uppfödaren.

ramithi
4/16/11, 2:41 PM
#15

Jeg betalte omtrent det samme som om jeg skulle kjøpe en balineser her + flybilletten men den var rimelig. Å min oppdretter tok ikke noe ekstra for noe utav det han trengte for import hit til Norge. Alle papirer som han skulle ha printet hun ut fra Mattilsynet på tysk og det var så enkelt sa ho tok bare det ho trengte til dyrlegen og fikk påført det han skulle. Jeg har i Agria men i mitt forsikeringsselkap var det ikke problemer. Floyd ble forsikeret fra den dag vi reiste utav Tyskland.

[lisme]
4/16/11, 3:50 PM
#16

Da har jeg kontaktet Agria og bedt om en redegjørelse på hvorfor de behandler forsikringstakerne forskjellig. Jeg synes det er slett kundebehandling Skrikandes

Upp till toppen
Annons: