Annons:
Etikettkattklubbar
Läst 2804 ggr
Avenacattery
11/14/09, 7:10 PM

Stamtavletrubbel...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Halloj alle sammen,

Jag undrar hur længe man ska behøva vænta på att få stamtavlor från NRR?

Sænde in mina papper (alla i ordning med betalda avgifter osv.) i februari. Fick midlertidig registreringsbevis som fungerade under NORAKs utstællning i Mars, men sedan har jag inte hørt ngt. Var anmæld till två utstællningar under senvåren som jag var tvungen att tacka nej till på grund av detta -då hennes midlertidig reg, hade løpt ut-.

Jag lå på med mail och mas fram till sommaren (Juli) hade semester från saken fram till sept. Och nu har jag åter tagit tag i frågan.

Vad kan jag gøra om det skulle bli utterligare problem ?

Det ær absolut inget konstigt med kattensstamtavla kolla hær : tachas stamtavla i pawpeds

Annons:
SacredSouls
11/14/09, 7:56 PM
#1

Rynkar på näsanOj ja det var ekstremt lenge å vente. Jeg har hittils vært heldig og det lengste jeg har ventet har vært noen mnd bare.

Eneste jeg kan råde deg til er å purre gjennom klubben din.Igjen og igjen. Jeg har hørt at det har tatt voldsomt med tid det siste året spesielt.(etter NRR hadde data kræsj)

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Juliette-
11/14/09, 8:42 PM
#2

Alltså NRR verkar hur sega som helst.. Min kille är född i januari.. papperna kom till mig i september.. Papperna skickades väl efter i mars nått.. så det tar 100månader och MYCKET tjat för att få dom där ifrån.. sen fick jag vänta en månad till på transfern.. nej är glad i sverak mina stamtavlor kom på 8dagar :)

oscarsine
11/14/09, 9:47 PM
#3

Herre gud, har du ikke fått den enda!!!! Du må bare ta kontakt med sekretæren i klubben din, og be dem mase på Janka, for så lang tid skal det ikke ta. Lykke til;-))

Nonimonos
11/14/09, 9:53 PM
#4

Ja jag förstår inte att NRR inte gör något åt detta - för det verkar ha varit problem länge med att få stamtavlor.

Jag får nästan stamtavlor i vändande post här hemma med Sverak. Toppenservice!!

Avenacattery
11/14/09, 10:09 PM
#5

#3 ja du, dær fick jag før att vara snill og blid… Ska kontakta klubb skr. strax, vill bara vænta in svar från Janka først. Vet att AR inte har ngra problem med denna importen så det ær helt enkelt adminstrativa problem. Så kanske borde du redan nu sænda efter stamtavlor till kattungarna -Grattis btw-

#4 ja, har førstått att SVERAK ær snabba, som det ska vara. Jag hade ju Tachas stamtavla i god, tack før det Lina. Men till vilken nytta bad jag om den så tidigt, kan man ju undra idag….

Vilka ær reglerna før medlemsklap i SVERAK, må man bo i Sverige? Før om det ska fortsætta såhær med NRR børjar man ju fundera.

kalindas
11/14/09, 10:58 PM
#6

#5
Du kan säkert vara med i Sverak även om du inte bor i Sverige. Vet personer som varit med i Danska Fife.

/Elisa

Annons:
oscarsine
11/14/09, 11:02 PM
#7

#5 Ja, blir ikke lenge til jeg sender inn stamtavlerene til kattungene;-))

Men jeg skjønner ikke at de ikke kan ansette flere personer i NRR, sånn at vi slipper å vente så fryktelig lenge på stamtavler og div. annet derifra.

Upp till toppen
Annons: