Annons:
Etikettstandard
Läst 2015 ggr
lottaberlin
8/16/10, 2:03 AM

Randig svans = tabby?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej hej.

Jag vet, det är tidigt och jag har inte bråttom på något sätt, men får så många frågor om jag vet vad det är för färg på mina ungar.

Förväntat färgutfall i "min" kombo är choklad och lila, solida och tabby (mamma solid lila och pappa choklad tabby).

En undran jag har nu är ifall en randig svans kan vara tecken på att det blir tabby. Ungarna är bara 11 dygn gamla så som jag säger så är det absolut inte bråttom att färgbestämma dem, men eftersom att jag inte har haft någon kull tidigare så stirrar jag och letar "tecken" hela tiden.

Honan har fått ljusbrun (typ ljus nougat) nos och som sagt randig svans och lite färg på öronen nu. Liten färgförändring på trampdynorna har hon också, men det är det lilla.

Hanen är fortfarande blek… Tror därför att han blir lila, vet ej om han blir solid eller tabby, men jag ser ju inget alls på honom, än… Skickar med några bilder på lilla solen här hemma. Trista bilder, bara ett par svansbilder och ett öra, men finare/bättre bilder finns och kommer att finnas i annan trådGlad.

 

Annons:
kalindas
8/16/10, 2:09 AM
#1

Det är nog en liten tabbytjej!  Kyss

/Elisa

[lisme]
8/16/10, 2:21 AM
#2

Alle kattungene vi har hatt, bortsett fra orientalerne da, har hatt samme fargeutvikling på hale og ører og ingen av dem er tabby Flört

lottaberlin
8/16/10, 2:31 AM
#3

Ojojoj vad snabba ni är!

OK, tack för svaren - eh, jag antar att det bara är att fortsätta att vänta och se vad det blir då. Förvånad

Spännande värre det här! Skrattande

kalindas
8/16/10, 2:43 AM
#4

#2
Vi får se vem som har rätt! Flört Skrattande

/Elisa

lottaberlin
8/16/10, 2:46 AM
#5

#4
Haha, ja, den tävlingen får stå mellan er i så fall!

Jag lovar inget vinnarpris, men bilder på henne kommer det! Flört

tuska
8/16/10, 10:28 AM
#6

#5  då är jag med i tävligen oxå

Jag gissar på en lila tabbyObestämd

Annons:
Liljekatten
8/16/10, 12:14 PM
#7

Jag tror att hon är chokladtabby. Kyss

SacredSouls
8/16/10, 12:28 PM
#8

Jeg tipper som Liljekatten jeg. Sjokolade tabby Glad Synes nesen så veldig sjokolade ut i sol og måne 9 dager.

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

MissMaven
8/16/10, 3:39 PM
#9

Chokladtabby tycker jag också. Kyss

Jelena - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Upp till toppen
Annons: