Annons:
Etikettomröstning
Läst 4240 ggr
Liljekatten
8/14/10, 1:42 AM

Mycket kattprylar hemma?

Har ni mycket prylar med katter på hemma hos er? Har ni gardiner, kuddar, strumpor, örhängen, servis, bilar, ljusstakar, kalsonger mm med kattmotiv? Det finns ju hur mycket som helst att köpa bara man vill. Eller håller ni er bara med levande katter hemma?

 

Berätta gärna hur ni har det hemma.Glad

Annons:
Liljekatten
8/14/10, 1:59 AM
#1

Jag svarade mellanalternativet. Jag har i mitt tycke lite lagom med kattsaker. Ett duschdraperi med katt-tassar på, några handdukar, muggar, tallrikar, 4 väskor, örhängen, några tavlor. Jag köper mest sånt med siameser på. Förutom mina Goebelskatter som jag samlar på (har 12 st). De är ju ganska fantasifulla och liknar inte precis nån raskatt. Jisses! När jag läser vad jag skrivit så inser jag att jag kanske skulle fyllt i första alternativet….Förvånad

kalindas
8/14/10, 2:19 AM
#2

#1
Du skulle nog fyllt i första.  Flört
Jag fyllde i nr2 och du vet ju hur mycket/lite prylar jag äger.Glad

/Elisa

Liljekatten
8/14/10, 2:29 AM
#3

#2 Ja, jag "vinner" nog över dig i detta.Skrattande

Kom på att jag har ett par kattstrumpor också….

[lisme]
8/14/10, 3:45 AM
#4

Jeg svarte alternativ nr 2. Har veldig lite ting & tang bortsett fra premiene som kattene har fått og to kattefigurer.

Nilla
8/14/10, 11:58 AM
#5

Det var en rolig tråd, Liljekatten! Jag har rätt så dåligt med kattprylar i mitt hem. Har katter på kökshandukarna, påslakan, örngott, grytlappar och förkläde med svarta Orientaler, samt en sovande orientalisk träkatt, inköpt på Gran Canaria. That´s it.

Jag önskar mig…orientalisk kattstaty i brons och antika Siameser i porslin. Sedan vill jag ha stora snygga inramande fotografier av mina katter - men det blir aldrig av. Oskyldig

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

Liljekatten
8/14/10, 12:22 PM
#6

#5 Men du har ju också fin egenmålade siamestavlor väl? Glad

Annons:
Nilla
8/14/10, 1:09 PM
#7

#6 Nä, inte en enda! Jag har sålt alla jag målat sedan jag flyttade hit ner. Oskyldig

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

Liljekatten
8/14/10, 1:28 PM
#8

#7 VA?!? Förvånad De som är så fina och så behåller du ingen själv? Jaja, det är ju tur för dem som fick köpa dem iaf. Glad

SacredSouls
8/14/10, 3:17 PM
#9

GladDet var en morsom undersøkelse

Jeg svarte lagom..Men jeg har jo egentlig lite og skulle hatt mer.

Har bare noen kopper og skåler, en veldig morsom blomsterpotte i kattefigur og noen små figurer + veske og dørmatte med siameser. Var det jeg kom på nå.

Så altfor kattemotiv fritt hos meg Skrattande

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

carinbrack
8/14/10, 3:34 PM
#10

Jag har bara ett par kattörhängen, inköpta för en vecka sen i Barcelona. Jag liksom kapitulerade när jag såg dem, har unvikit kattprylar innan, antar att jag kämpat emot "crazy cat woman" stämpeln, men nu insåg jag att det är fåfängt :-)

Liljekatten
8/14/10, 4:03 PM
#11

Jag får nog snart beteckningen Crazy cat woman. "Hittade" nyss en porslinskatt i naturlig storlek på verandan och även en Välkommen-skylt på dörren med katter på. Jag är nog mer skadad än vad jag vill tro. Skäms

flis
8/14/10, 5:56 PM
#12

Jag ÄR en riktig kattkärringsamlare! Hela mitt hem är fyllt med kattprylar. Matrumsväggen är full med keramiktavlor och tallrikar med katter på. Massor med prydnadskatter i övriga rum, porslin och keramik. T.e.x Lisa Larsson, Nittsjö, Rosina Wachtmeister, har även en del tavlor av henne. Har precis köpt några jättefina siameskatter i keramik som är handmålade. Ska försöka låna kamera så ni kan se dom. Helt underbara och så välgjorda och dyra. Dessutom tycker min syster om handarbete så en del kattavlor har hon sytt åt mej genom åren. Mina "levande" missar passar bra in. Skrattande

Siameshona
8/14/10, 6:23 PM
#13

Alt.nr 2. Har 2 målade tavlor av mina gamla siameser, 4 små porslinskatter som jag fick som lite, kattalmenacka, träkatt, en lyckokatt, förkläde, diskhandduk,en kitschig porslins leopard, kitty trosor(fast de syns ju ej) och som det bästa (eller sämsta) av allt: mina gamla siameser i vitrinskåpet

Annons:
MijmuPix
8/14/10, 10:41 PM
#14

Jag svarade alternativ 2 och har hela 2 st "kattprylar" hemma. Glad En liten egyptisk Bastet-skulptur och en skulptur i form av en liggande Balinespadda som Kingston vann när han blev BIS på en utställning för ett par år sen.
Bastet-statyn är jag väldigt glad över! Efter att ha trånat i många, många år över denna typ av egyptiska statyer så slog jag till i våras när jag och en kollega var på Medelhavsmuseet (blink, blink! Hett kattstaty-shoppingtips om man är i Sthlm Flört) och nu sitter lilla Bastet-statyn på hedersplatsen hemma!
BAL-padda skulpturen som Kingston vann är gjord av en känd skulptör (engelsk?) som jag i skrivande stund inte minns vad hon heter. Den är väldigt fin och slår rosetter och bucklor med hästlängder!
Så vid närmare eftertanke så har jag nog plats för att utöka kattsamlingen med en eller två grejer till Flört

Lejonhjarta
8/15/10, 1:53 AM
#15

#13 Dina ga katter i vitrinskåpet?? Bilder? Kremerade? Eller hur menar du?

Ja svarade åxå 2:an men ja har inte så mkt alls. Nån tavla, lite i orslinsväg etc. Dessto mer levande. Flört

HasseH
8/15/10, 11:02 AM
#16

Svarade alt 3, fast inte så principfast! Det är inget beslut jag fattat eller så, mer att jag avskyr saker utan funktion, typ prydnadsgrejer, och när det gäller t ex mönster på tyg etc föredrar jag grafiska mönster (helst 50-talsstil). Gardin sitter det bara i barnens fönster. Usch vad trist det lät då.

Siameshona
8/15/10, 2:18 PM
#17

#15 Ja, de är kremerade.

Attacks
8/15/10, 4:17 PM
#18

Jeg har nok en god del om en samler alt,men jeg har kastet/gitt vekk ganske mye.

Jeg elsker ting med kattemotiver,men vil at det skal være litt diskret. Og jeg liker best elegante kattemotiver.

Den peneste julegaven jeg noen gang har fått i mine tenår var et frokost sett for 2 i sort hvitt. Med bittesmå elegante katter på,også i sort og hvitt. Består av 2 kopper,2 skåler og 2 eggeglass. Så fikk jeg en matchende blomsterpotte også i sort og hvitt.

4 bilder jeg bare elsker er bildene av kattene Sebastian,Thomas,Jasper og Leopold fra kunsteren Marilyn Robertson.

 

Der har også kommet nettbutikk i England med litt av hennes kattekunst nå :

http://www.catitudes.co.uk/

 Rett før sommeren så var Nicholas på ferie til Kypros med mine foreldre,min søster og hennes familie. Da hadde den eldste tante-jenta mi og Nicholas kjøpt kattefigurer til meg Tungan ute

(N)Attack's Cattery  ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

 

Ninja
8/15/10, 7:15 PM
#19

Jag har nog ingen kattpryl alls vad jag kan komma på.. men det beror nog snarare på att jag inte hittat något snyggt och kattigt jag vill ha. Därför röstade jag på nr 2, eftersom jag absolut kan tänka mig att skaffa om jag kärar ner mig i något.

flis
8/15/10, 9:59 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#20

Är dom inte fina? Skrattande

Annons:
flis
8/15/10, 9:59 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#21

en till

flis
8/15/10, 10:01 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#22

o en till

kalindas
8/16/10, 12:00 AM
#23

#20-22
De hade jag faktiskt kunnat tänka mig att köpa också. Jättefina!

/Elisa

Lejonhjarta
8/16/10, 1:29 AM
#24

#20-22 Gud så häftiga! Vart har du köpt dom??

flis
8/16/10, 3:12 PM
#25

# Den liggande katten hittade jag på en liten affär i Malmö, men kommer inte ihåg vad den hette. De andra är köpta i gamla stan, animal store, tror jag den heter.

Liljekatten
8/16/10, 3:22 PM
#26

#18 Riktigt coola bilder! Precis min stil. Glad

#21 Kolla! Det kunde ju vara mina katter!Skrattande

Obi, Sigge och Boyan (gast Boyan är ju brun, inte choklad)

Jättefina!

Upp till toppen
Annons: