Annons:
Etikettbortsprungen
Läst 5198 ggr
PetraHold
9/20/10, 1:50 PM

Simameshona försvunnen

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Chippad, nyligen kastrerad hona försvann från Gagnef, Dalarna den 8e september.

Hon håller sig nära hemmet, så jag misstänker stöld alternativt rovdjur.

Jo, jag låter min älskade katt gå ute, för jag har den tanken att då hon älskar att sola sig, leka med sina kattvänner, jaga fjärilar, så vill inte jag förvägra henne det, oavsett kattras.

Hon är väldigt ljus i pälsen, agouti, ljuslila fotsulor, cremefärgade tecken.

11 månader gammal är hon knappt färdigtecknad…

Hoppas på napp..

Hälsningar

Petra

Annons:
Lejdet
9/20/10, 2:30 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Nu får du ursäkta min kommentar men hade du inte haft en annan siames som också försvann för nåt år sen?

Jag bor själv på landet, ensligt och i början lät jag mina katter gå ut ibland. Inte varje dag men när jag ändå var ute och skulle fixa nåt. De höll sig ganska nära huset men sen kom det hit flera olika katter och började bråka med dom så att det ledde till en del slagsmålsskador och då insåg jag att det inte funkar att ha raskatter helt fria ute. Dessutom jagade en grannes hund min ena hona så hon bröt benet. Jag byggde istället en stor rastgård direkt vid huset med gräs och buskar så de kan uppleva naturen, ligga i solen men i begränsad form. Ibland flyger det in en och annan fjäril som de kan jaga också. De har tom. tagit en fågel därute i rastgården!

Så visst de älskar att få vara ute precis som andra katter, men det kanske måste begränsas i någon form. Dessutom är ju stöldrisken rätt stor. Mina katter är ju värda ca 36000 så jag har även lås på mina rastgårdar.

Lycka till med att få tillbaka henne i alla fall, hoppas inget allvarligt har hänt! Ovissheten är ofta det värsta.

MalinL
9/20/10, 2:31 PM
#2

#0 Tycker det ser ut som en lilatabby. Hoppas hon kommer tillrätta.

PetraHold
9/20/10, 3:16 PM
#3

Återigen, du vet inte hur jag bor och kan omöjligt döma.

Jag undrar hur du avlar om det ska kritiseras? har hört att du inte kan regga för faderskapsförvirring…

Missannas
9/20/10, 3:30 PM
#4

3# Som jag ser det så vill Lejdet ge dig tips för hur du kan undvika att dina katter försvinner samtidigt som de kan vara ute, att gå till personangrepp är inte okej!

Anna - Moderator & medarbetare Siames iFokus

Lejonhjarta
9/20/10, 3:34 PM
#5

Hjälper inte att hugga om någon försöker ge dig tips. Man ska inte dömma åt något håll. Blir bara tråkigheter i slutändan.

tuska
9/20/10, 3:38 PM
#6

Här inne är vi ju de bästa vänner och försöker så gott vi kan hjälpa varandra, med råd och uppmuntran.

Annons:
Fairy84
9/20/10, 4:23 PM
#7

Hoppas att katten kommer hem igen. Mina katter har med fått vara ute då jag bodde på Öckerö. Dom var ute på sommaren och inne på vintern och det funkade jättebra. Nu bor jag i ale och dom får bara vara ute på balkongen (som är inhängnad) och det funkar jättebra. Brukar vara ute med katterna i sele men dom vill helst vara inne. Men som sagt, jag hoppas att du får hem din katt.

Mvh Madde

Lejdet
9/20/10, 4:31 PM
#8

#3 det där tyckte jag var ett elakt angrepp faktiskt, jag skrev det i all välmening där jag också erkänner att jag själv har provat att ha mina katter gående ute, men att det inte är försvarbart i längden varken för deras skull eller för ekonomin!

Jag hade inga som helst problem att regga min kull eftersom jag gjorde ett DNA-test som bevisar vem som är far till katterna!

Det kostade mig flera tusen extra men jag fick ta mitt ansvar över att katten smet ut.

Du tjänar absolut inget på att bete dig på det där viset här inne!

SacredSouls
9/20/10, 5:20 PM
#9

#3 Förvånad Jeg vil minne om at personangrep er ikke tillatt her på Siames i fokus.

Les gjerne vår Velkommen tråd som ligger klistret der det står om generelle Skrivregler her inne.

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

flis
9/20/10, 5:24 PM
#10

Hoppas du hittar kissen och försöker förhindra att den försvinner igen.

Nonimonos
9/20/10, 6:07 PM
#11

Otroligt tråkigt att hon har förvunnit. Jag hoppas hon snart kommer till rätta. Sätt ut en annons i Gagnefbladet (om det finns något sådant?) Det kan ju vara så att hon har blivit bortskrämd av något och nu inte hittar hem.

Nilla
9/20/10, 8:42 PM
#12

#9 Jag håller med. Håll en god ton på vårt forum, tack. Glad

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

Nilla
7/4/11, 11:20 AM
#13

Kom katten till rätta?

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

Annons:
Upp till toppen
Annons: