Annons:
Etikettkattklubbar
Läst 3533 ggr
Engkullen
2010-11-09 18:15

Insnöad!

Min nya kattklubb ska träffas ikväll och jag hade verkligen sett fram emot att få träffa alla. Men vädergudarna ville annorlunda. Nu sitter jag insnöad i skogarna utanför Trollhättan och vågar mig inte iväg. Skit också! :(

Annons:
Liljekatten
2010-11-09 18:20
#1

Vad trist! Rynkar på näsan Så typiskt när man sett fram emot nåt kul. Här på sydöstra kusten regnar det bara, men det är tydligt mycket snö i stora delar av landet.

Engkullen
2010-11-09 18:33
#2

Ja, visst är det typiskt! Här har det snöat hela dagen, på snedden för det har blåst också. Ett riktigt busväder.

Vår stora siamespojke som är van att få gå ut några gånger om dagen när vi är hemma, har tjatat vid ytterdörren. Varje gång har jag satt på honom has fodrade jeanstäcke och öppnat dörren, och varje gång har han titta upp på mig med bekymrad min och vänt på klacken. Det är precis som att han tänker…"Tror du jag är galen?".

Siameshona
2010-11-09 19:03
#3

Trist! men en sån ggn får man försöka se det positiva. Du kunde ha blivit utsnöad- alltså ej kunnat ta dig hem!

Va fräckt med ett litet jeanstäcke.

marysiam
2010-11-09 19:49
#4

Ja usch ja, här i karlstad har det snöat sen i eftermiddag.. blötsnö dessutomObestämd jag är inte förtjust i vintern alls.. brrrr

Lejonhjarta
2010-11-09 21:38
#5

Vi fick gå hem från våra bilar idag. Jag kom längst med min bil. Min sambo fick gå nästan 2 km ödslig grusväg innan han kom hem.

Engkullen
2010-11-09 21:46
#6

Jag gjorde nog klokt i att inte ge mig ut ikväll. De varnar för det dåliga vägföret på nyheterna också.

Om det ska bli ännu en vinter med mycket snö och minusgrader här i söder så får man se till å rigga bilen med spade och borstar, skrapor, klykol och låsspray inför vinterns utställningar :)

Annons:
Lillatassen
2010-11-10 12:56
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Värre är det idag i Trollhättan.. (och säkert även på flera andra ställen) Fick chocken när jag drog upp persiennen imorses! Hörde grannen gasa och krångla med bilen för hon fick inte ut den från sin uppfart.. Huua huuua.. Katterna och jag är glada för att stanna hemma idag.

Engkullen
2010-11-10 13:31
#8

#7 Bor du i Trollhättan! :)   Jag håller till i Upphärd. Världen är liten… och snöig ;)

Lillatassen
2010-11-10 14:16
#9

Jepp Trollhättebor. Har dock bott i Sjuntorp när jag var liten (:

Upp till toppen
Annons: